سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به حماسه آفرینی مردم استان و استان‌های همجوار در آیین بدرقه شهدای خدمت در تبریز، بر لزوم برگزاری هرچه باشکوه‌تر آیین تشییع پیکر مطهر آیت الله شهید آل هاشم (نماینده ولی فقیه در استان) و شهید مالک رحمتی (استاندار آذربایجان شرقی) تاکید کرد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، تراب محمدی در نشست هماهنگی مراسم تشییع و تدفین شهدای خدمت در استان افزود: وظیفه خود می‌دانیم که قدردان حضور منسجم و پرشکوه مردم متدین آذربایجان شرقی و استان‌های همجوار در آیین بدرقه شهدای خدمت در تبریز باشیم.

وی اضافه کرد: امیدوارم ما نیز بتوانیم راه این بزرگواران را ادامه دهیم و اجازه ندهیم در این راه خللی ایجاد شود.

محمدی ادامه داد: باید همه امکانات موجود در استان با اولویت تشکل‌های مردمی را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر آیین تشییع پیکر مطهر شهدای خدمت در تبریز و مراغه به کار گیریم.

وی با اشاره به برگزاری آیین تشییع و تدفین شهید آیت الله سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه فقید در تبریز، قبل از ظهر فردا پنجشنبه، سوم خردادماه گفت: آیین تشییع پیکر مطهر شهید مالک رحمتی، استاندار فقید آذربایجان شرقی نیز قبل از ظهر جمعه این هفته در مراغه برگزار می‌شود.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی یادآوری کرد: آیین شام غریبان هر ۲ شهید بزرگوار عصر فردا پنجشنبه در مصلای بزرگ امام (ره) تبریز برگزار خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که مردم شهیدپرور، متدین و ولایتمدار آذربایجان شرقی با حضور منسجم و گسترده خود در آیین تشییع پیکر مطهر شهدای خدمت در تبریز و مراغه، بار دیگر وحدت و انسجام خود را به نمایش بگذارند.

پیکر امام جمعه تبریز فردا در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز به خاک سپرده خواهد شد و مراسم ترحیم و شام غریبان ایشان نیز با هم از ساعت ۱۶.۳۰ تا ۱۹ همان روز در مصلی تبریز منعقد می‌شود.

هم‌چنین پیکر شهید رحمتی نیز پس از تشییع در تبریز به شهرستان مراغه منتقل خواهد شد و پس از تشییع پیکر ایشان میان مردم مراغه روز جمعه در گلزار شهدای گلشن این شهر به خاک سپرده می‌شود.

آیت الله سید محمد علی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی به همراه آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور ، سرهنگ خلبان سیدطاهر مصطفوی، سرهنگ کمک خلبان محسن دریانوش و سرگرد فنی بهروز قدیمی عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی در اثر سانحه هوایی همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.