معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: طبق آخرین تصمیم‌ها، پیکر استاندار شهید، «مالک رحمتی» در تبریز و همزمان با پیکر آیت‌الله آل‌هاشم تشییع نمی‌شود و آیین تشییع ایشان همزمان با تدفین، جمعه (چهارم خرداد) در مراغه برگزار خواهد شد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، مرتضی مینویی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی برای استقبال از پیکر استاندار شهید افزود: پیکر مطهر شهید «رحمتی» صبح روز جمعه از مشهد و با پرواز اختصاصی، و همراه با تشریفات به فرودگاه سهند مراغه منتقل می‌شود.

وی به انتقال پیکر مطهر استاندار شهید به مسجد شهدا اشاره، و بیان کرد: تشییع طی ساعت ۱۰ از مسجد شهدا به سمت جایگاه ویژه و محل اقامه نماز ایشان آغاز می‌شود و در نهایت به گلشن زهرا (س) انتقال می‌یابد.

به گفته «مینویی» مجلس بزرگداشت شهید رحمتی از ۱۶:۳۰ تا ۱۸:۳۰ در مسجد جامع برگزار شده و آیین تشییع و تدفین به صورت مستقیم از شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش می‌شود.

وی افزود: شهید «رحمتی» به گفته دوستانش علاقه ویژه به صلوات خاصه امام رضا (ع) داشت و حین تشییع و خاکسپاری ایشان نیز این صلوات از بلندگوها به طور مرتب پخش خواهد شد.

فرماندار مراغه این را هم بیان کرد که دانشگاه مراغه در مسیر تشییع و تدفین شهید رحمتی سه موکب برپا می‌کند و علاوه بر آن، آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و برخی از حسینیان شهرستان نیز موکب‌هایی را در این مسیر راه‌اندازی می‌کنند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به تبریز، در منطقه ورزقان آذربایجان‌شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمامی همراهانش از جمله «مالک رحمتی» به مقام رفیع شهادت نایل شد.

گفتنی است آیت الله آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان‌شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

«مالک رحمتی» دانش‌آموختهٔ کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه امام صادق(ع) و دکترای حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی در تهران بود و از تیر تا بهمن ۱۴۰۲ به‌ عنوان معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی‌سازی فعّالیت کرد.

این شهید راه خدمت همچنین از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ سمت قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی را برعهده داشت و در نخستین روز از بهمن ماه ۱۴۰۲ موافقت اعضای هیئت دولت را برای سمت استانداری آذربایجان‌شرقی کسب کرد و طی همین مدت کوتاه در مسیر خدمتگزاری به مردم شریف استان خوش درخشید.