سرپرست ریاست جمهوری در دیدار وزیر امور خارجه مصر گفت:‌ احیای روابط و توسعه و تعمیق تعاملات بین ایران و مصر به‌ ویژه در بخش‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با قوت استمرار خواهد یافت.

به گزارش جارچی اخبار، سامح الشکری وزیر امور خارجه مصر روز چهارشنبه دوم خرداد ۱۴۰۳ در حاشیه مراسم ادای احترام سران و مقامات کشورهای خارجی به رئیس جمهور و وزیر امور خارجه فقید کشورمان با محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری دیدار و ضایعه فقدان این دو مقام عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت.

سرپرست ریاست جمهوری در این دیدار ضمن تشکر از ابراز مودت و همدردی دولت و ملت مصر با دولت و ملت ایران گفت: ما شخصیت هایی بزرگ، پرتلاش، دلسوز و کارآمد را از دست دادیم و فقدان آنها ضایعه‌ای تلخ برای ملت ایران است اما با وفاق و همدلی از این روزهای سخت عبور خواهیم کرد.

مخبر با اشاره به تلاش‌های آیت‌الله رئیسی و حسین امیرعبداللهیان در ایجاد انسجام و وحدت میان امت اسلامی حول محور فلسطیناظهار داشت: تلاش‌های این دو شخصیت بزرگ در حمایت از فلسطین و رساندن پیام مردم مظلوم غزه به گوش جهانیان، از یادها نخواهد رفت.

سرپرست ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه تاریخی و تمدنی و علاقه دو ملت ایران و مصر به یکدیگر تصریح کرد: احیای روابط و توسعه و تعمیق تعاملات میان دو کشور به‌ویژه در بخش‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با قوت استمرار خواهد یافت.

سماح الشکری نیز که به‌ عنوان اولین وزیر امور خارجه مصر بعداز انقلاب اسلامی در ایران حضور یافت ، در این دیدار ضمن ابراز تأسف عمیق از این ضایعه تاسف‌بار و همدردی با دولت و مردم ایران گفت: دوست داشتیم در شرایطی بهتر به ایران سفر کنیم اما اکنون حامل پیام تسلیت و تعزیت آقای عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور و آقای احمد الطیب شیخ الازهر در پی این ضایعه تلخ به دولت و ملت ایران هستیم.

وی ضمن تجلیل از نقش برجسته شهید آیت‌االله رئیسی و شهید امیر عبداللهیان در تعامل و همگرایی میان کشورهای اسلامی، بر علاقمندی کشورش برای توسعه و تقویت روابط با ایران تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران نظامی ریشه‌دار و دارای ارکان مستحکم است، اطمینان داریم به‌رغم این اتفاق ناگوار از این برهه حساس نیز عبور خواهد کرد.