سخنگوی دولت در مورد ماجرای سقوط بالگرد روایتی جدید از لحظه مخابره خبر سقوط بالگرد به مخبر و اعضای دولت مطرح کرد و گفت: باید بررسی شود که چه شده که هلی کوپتر بالا نرفته و داخل ابر و مه رفته است.

به گزارش جارچی اخبار، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در مورد ماجرای سقوط بالگرد شهدای خدمت گفت: ما حدود ساعت دو و نیم کاجرا را فهمیدیم. آقایانی که داخل دو بالگرد دیگر بودند زودتر فهمیده بودند ما که در تهران بودیم همان روز جلسه هیات دولت را داشتیم من هم دبیر دولت هستم باید مقدمات جلسه را آماده می‌کردم حدود دو و نیم بود که مطلع شدیم.

وی افزود: آقای مخبر هم مشهد بودند برای پیگیری ماجرای سیل به مشهد رفته بودند ایشان هم به تهران رسیدند و رفتیم داخل اتاق خالی ایشان و گفتیم چنین خبری هست تا آن موقع نمی دانستیم فرود بوده یا سقوط یا فرود سخت فقط می‌دانستیم که بالگرد نیست و نمی‌دانستیم چه اتفاقی افتاده است.

سخنگوی دولت یادآور شد: گفتیم چه کنیم؟ چون دقایقی بعد باید جلسه دولت را تشکیل می دادیم آقای مخبر سریع تیمی را مامور کردند که با همکاری کسانی که در استان آذربایجان کار را شروع کرده بودند در تهران هم کار جست و و جو دنبال شود؛ از قبیل پهپاد و ارسال آمبولانس و آقای منصوری را اعزام کردند و به بقیه چیزی نگفتند به من هم گفتند فعلا چیزی نگویید تا جلسه دولت را برگزار کنیم  چون ما رویه آقای رییسی را می دانستیم که خیلی اصرار داشتند  که نظم کاری در هر شرایطی حفط شود در سخت ترین شرایط بر این مساله تاکید داشتند.

وی گفت: جلسه دولت را برگزار کردیم انتهای جلسه خبر را به اعضای دولت دادیم چون در داخل جلسه تلفن نمی آید و کسی مطلع نمی شود به اعضای دولت اطلاع دادند و بعد دیگر جلسات بحران تشکیل شد و بقیه ماجرا را همه مردم خبر دارند  که چه اتفاقی افتاد.

بهادری جهرمی در پاسخ به این سوال که ساعت چند مطمئن شدید که سرنشینان بالگرد به شهادت رسیدند، گفت: همزمان با مردم. خبر محرمانه ای وجود نداشت واقعا. چون شرایط آب و هوایی موقع پرواز خیلی بد نبوده و مجوز پرواز داده بودند. این کار کاملا در استانداردهای لازم صورت  گرفته بود. باید بررسی شود که چه شده که هلی کوپتر بالا نرفته و داخل ابر و مه رفته است.