فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آیت الله محمدعلی آل هاشم عمری در راه خدمت به اسلام و انقلاب در عرصه‌های مختلف گذراندند، گفت: این عالم شهید با تلاش‌ها و مجاهدت‌های بسیار منشا خدمات ارزشمندی برای نظام و مردم شد.

به گزارش جارچی اخبار، سرتیپ پاسدار «احمدرضا رادان »، عصر پنجشنبه در پیام خود به مراسم بزرگداشت و شام غریبان شهید آیت الله آل هاشم،آورده است: عروج سبکبالانه و شهادت روحانی خدوم، انقلابی، پرهیزگار و فقیه وارسته آیت الله سیدمحمدعلی آل هاشم را به رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام، روحانیت معظم، حوزه های علمیه و مردم شهیدپرور و مومن تبریز به ویژه خانواده وی تسلیت می گویم.

وی در پیام خود آورده است، برای روح مطهر و وارسته آن فقید سعید از درگاه خداوند طلب مغفرت دارم و امیدوارم با اولیا الله و ائمه اطهار (ع) محشور شوند.

مراسم بزرگداشت و شام‌غریبان شهید آیت‌الله آل‌هاشم با حضور مردم عزادار و مقامات لشکری و کشوری در مصلی امام‌خمینی(ره) تبریز برگزار شد.

آیت الله سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی به همراه آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور ، سرهنگ خلبان سیدطاهر مصطفوی، سرهنگ کمک خلبان محسن دریانوش و سرگرد فنی بهروز قدیمی عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی در اثر سانحه هوایی همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز از ساعت ۹.۳۰ دقیقه امروز از میدان شهدا تا میدان ساعت تبریز برگزار می‌شود، سپس پیکر شهید آیت الله آل هاشم برای تدفین به وادی رحمت تبریز انتقال می‌یابد.

پیکر امام جمعه تبریز در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز به خاک سپرده خواهد شد و مراسم ترحیم و شام غریبان ایشان نیز با هم از ساعت ۱۶.۳۰ تا ۱۹ همان روز در مصلی تبریز برگزار می‌شود.

همچنین پیکر شهید رحمتی به صورت مستقیم از مشهد مقدس به شهرستان مراغه منتقل خواهد شد و روز جمعه پس از تشییع در گلزار شهدای گلشن این شهر به خاک سپرده می‌شود.