وزیر خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده و عربستان سعودی به انعقاد مجموعه‌ای از توافقات در زمینه انرژی هسته‌ای، همکاری‌های امنیتی و دفاعی که بخشی از یک توافق عادی‌سازی گسترده‌تر میان ریاض و رژیم صهیونیستی است، بسیار نزدیک هستند.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از رویترز، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده و عربستان سعودی به انعقاد مجموعه‌ای از توافقات در زمینه انرژی هسته‌ای، همکاری‌های امنیتی و دفاعی که بخشی از یک توافق عادی‌سازی گسترده‌تر میان ریاض و رژیم صهیونیستی است، بسیار نزدیک هستند.

بلینکن در یک جلسه استماع در مجلس نمایندگان آمریکا گفت که نهایی شدن توافق‌ها «ممکن است چند هفته دیگر زمان ببرد» اما هشدار داد که برای ادامه عادی‌سازی گسترده‌تر، باید آرامش در غزه و تدوین مسیری برای تشکیل کشور فلسطین وجود داشته باشد.

وی به یک کمیته تخصیص مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «بدیهی است که زمانی که توافق‌ها آماده بررسی شوند، آنها را به کنگره می‌‌آوریم ولی ممکن است واقعاً چند هفته تا به نتیجه رسیدن آنها فاصله داشته باشیم».

وزیر خارجه آمریکا افزود: «با این وجود، عربستان سعودی برای پیشبرد عادی‌سازی به صراحت اعلام کرده است که حتی با تکمیل توافقات بین ما، باید دو شرط محقق شود: برقراری آرامش در غزه و وجود یک مسیر معتبر به سمت تشکیل کشور فلسطینی».