شهردار اسبق تبریز که از مدیران شناخته‌شده مراغه در عرصه ملی است، شهادت سیدالشهدای خدمت و همراهانش را به ملت ایران تسلیت گفت و افزود: آیت‌الله آل‌هاشم و رحمتی در دل مردم آذربایجان‌شرقی جای داشتند و بی‌نظیرترین خدمات را در رابطه با مردم انجام دادند.

به گزارش جارچی اخبار، «صادق نجفی» روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: هر دو این عزیزان مدیران مردمی بودند و حضور بی‌ریای مردم استان در آیین بدرقه و تشییع آنان نشان داد افرادی که خالصانه خدمت کنند نزد مردم جایگاه والایی دارند.

وی با بیان اینکه شهر فرهنگی و تاریخی مراغه با شهادت «مالک رحمتی» یکی از بهترین فرزندانش را از داده است، ابراز امیدواری کرد که راه این مدیران مردمی ادامه یابد و مسیر خدمتگزاری به این مردم فهیم هموار باشد.

شهید «رحمتی» اول بهمن ۱۴۰۲ موافقت هیئت دولت برای سمت استانداری آذربایجان‌شرقی را کسب، و ۲ روز بعد کارش را در حالی آغاز کرد که پیش از آن آیت‌الله شهید «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» نیز به عنوان نماینده ولی‌ فقیه در استان، حمایت قاطع خودش را از این جوان انقلابی و توانمند با صراحت اعلام کرده بود.

وی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه امام صادق (ع) و دکتری تخصصی حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی بود و قبل از استانداری آذربایجان‌شرقی، در جایگاه معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی قرار داشت.

شهید «رحمتی» همچنین سوابق اجرایی دیگری چون قائم‌مقام آستان قدس، مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی، عضو هیئت امنا و رییس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس، عضو هیئت مدیره و قائم‌مقام مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر و مسئولیت در سطوح مدیریتی وزارت کشور و اتاق بازرگانی ایران را در کارنامه خود داشت.