مدیرکل سازمان امور مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌گذاری شهرداری تهران درخصوص تولید مشارکتی اتوبوس و تاکسی برقی در داخل برای حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش جارچی اخبار، «نوید خاصه باف» مدیرکل سازمان امور مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌گذاری شهرداری تهران، در پاسخ به این سوال که پیش از این شما اعلام کرده بودید که در سال جدید تولید مشارکتی اتوبوس و تاکسی برقی در داخل برای حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت در اولویت قرار دارد، تاکنون چه اقداماتی در این خصوص صورت گرفته است، گفت: ما نمی توانیم به صورت مداوم خودروها و اتوبوس های برقی را وارد کنیم و این کار شدنی نیست و به این سمت خواهیم رفت که تدابیری بیاندیشیم که با مشارکت شرکت های خارجی بتوانیم این تکنولوژی را بومی سازی کنیم.

وی ادامه داد: در واقع یکی از وظایفی که ما برعهده داریم بحث بومی سازی و انتقال تکنولوژی به کشور است و اولویت ما این است که در سال جاری اقدامات لازم برای بومی سازی این تکنولوژی را انجام دهیم.

مدیرکل سازمان امور مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌گذاری شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی در راستای بومی سازی در این زمینه صورت گرفته است، گفت: تفاهم نامه ای در این زمینه نوشته شده است و قرار است مشخصات فنی مبادله شود و براساس آن سهم هر یک از طرفین مشخص شده و بتوانیم کار را شروع کنیم.

خاصه باف در پاسخ به این سوال که آیا کارشناسان هم برای آموزش به کشورهای هدف اعزام خواهند شد، تصریح کرد: حتما در هنگام انتقال دانش این تکنولوژی این اتفاق خواهد افتاد.