انقلاب ما در کنار خدمتگزاران شهیدی چون رجایی‌ها و رییسی‌ها، رحمتی‌های دهه شصتی هم دارد؛ همان مدیران جهادی و جوانی که عطش خدمت به مردم در وجودشان موج می‌زند و خودشان را سرباز و فدایی نظام می‌دانند.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا،  شهید «مالک رحمتی» به اذعان بسیاری از مردم و مسئولان جزو همین فرزندان انقلاب بود و اگرچه شهادتش موجب تاثر خاص و عام شد اما همین شهادت در کنار عروج سیدالشهدای خدمت، یاد و نامش را به نمادی برای خدمتگزاری فرزندان انقلاب تبدیل کرد.

شهید «رحمتی» آنگونه که خودش نیز به آن اذعان داشت، سرباز بی چون و چرای نظام بود و می‌گفت: «هرجا که به یک سرباز برای نظام نیاز باشد، من نظری ندارم؛ چه مثبت و چه منفی».

مدیرکل حوزه استانداری آذربایجان‌شرقی در مورد روحیه خدمتگزاری شهید «رحمتی» بیان کرد: اولویت این شهید رسیدگی به مناطق محروم و اقشار نیازمند بود و بر همین اساس در تدوین برنامه کاری هم به این موضوع توجه داشت.

«عزیز جوانپور» افزود: شهید «رحمتی» به همه فرمانداران استان هم ماموریت داده بود تا به اقشار آسیب‌پذیر و ضعیف رسیدگی کنند و نسبت به سالمندان، معلولان، جانبازان و مددجویان نهادهای حمایتی توجه ویژه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه شهید «رحمتی» به خدمتگزاری عشق می‌ورزید، اضافه کرد: کارهایش به هیچ وجه نمایشی نبود و تمام تلاش خود را برای حصول نتیجه به کار می‌گرفت.

شهید «رحمتی» هم خادم شهداست و هم شهید خدمت

مشاور قائم ‌مقام آستان قدس رضوی نیز با بیان اینکه شهید «رحمتی» در سازمان اقتصادی کوثر و بنیاد شهید ۱۰ سال به خانواده‌های شهدا خدمت کرده بود، بیان کرد: این شهید بزرگوار ابتدا خادم‌الشهدا بود و پس از آن به درجه رفیع شهادت در راه خدمت نایل شد.

«محسن مکیان افزود: شهید رحمتی از طبقه پایین جامعه رشد کرده و خانه پدری آنان هم در دوران جنگ تحمیلی بر اثر بمباران تخریب شده بود.

وی ادامه داد: حتی گوش سمت چپ ایشان در جریان همان بمباران رژیم بعثی آسیب دیده بود اما هیچگاه به دنبال جانبازی نرفت؛ از ۱۲ سالگی کار را همزمان با درس ادامه داده و طی دوره‌ای هم دسفروشی کرده بود.

«مکیان» افزود: یکبار در سفر به مراغه با همراهی ایشان، جایی که دستفروشی کرده بود را هم به بنده نشان داد و بعدها آنقدر باهوش بود که از طریق تجارت پیشرفت کرد.

مشاور قائم ‌مقام آستان قدس رضوی اضافه کرد: در هر جایگاهی به طبقه پایین و متوسط جامعه توجه داشت و وقتی مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی بود، به طور مرتب حقوق کارگران و وضعیت استخدامی آنان را پیگیری می‌کرد.

«مکیان» اظهار کرد: شهید «رحمتی» یکی جمله معروف داشت که ناشی از روحیه جهادی و خدمت وی بود؛ مبنی بر اینکه «هر مسئولیتی قبول کردید، چهل شبانه‌روز همه کارها را تعطیل کنید و روی کار متمرکز شوید».

وی افزود: شهید رحمتی معتقد بود که هر مسئول در طول چهار سال خدمت خودش باید چهار مرحله شامل شناخت، برنامه‌ریزی، اجرا و نتیجه را دنبال کند و در هر سال یکی از این موارد را به ترتیب به سرانجام برساند.

شهید «رحمتی» تمام هفته را کار می‌کرد

مشاور قائم ‌مقام آستان قدس رضوی بیان کرد: شهید «رحمتی» تمام هفته را کار می‌کرد و جمعه را به بازدیدها اختصاص می‌داد؛ بر همین اساس کار وی تعطیلی نداشت.

«مکیان» افزود: بیشتر روزها تا ساعت ۲۲ و حتی ۲۳ مشغول کار بود و گاهی کارهایمان را در داخل خودرو و هنگام مراجعه به منزل هماهنگ می‌کردیم؛ مرتب هم در رفت و آمد بودیم و در داخل خودرو و هوایپما جلسه تشکیل می‌داد.

شهید «رحمتی» به معنای واقعی کلمه خادم بود

استاد حوزه و دانشگاه تبریز هم گفت: «مالک» به معنای واقعی کلمه خادم بود و خدمت به مردم، بزرگترین مدال افتخارش به شمار می‌رفت؛ بر همین اساس آیین تشییع و تدفین این شخصیت بزرگ در مراغه باید باشکوه برگزار شود.

حجت‌الاسلام مجتبی نظری از جسارت و خستگی‌ناپذیری شهید راه خدمت «مالک رحمتی» هم سخن به میان آورد و ابراز امیدواری کرد که سخنانش در شورای فرهنگ عمومی استان منتشر شود و مردم استان با جسارت این جوان انقلابی بیش از پیش آشنا شوند.

وی افزود: در تبریز سوژه‌های مختلفی برای حاشیه‌روی وجود داشت اما «مالک» همه حاشیه‌ها را کنار گذاشت و خدمت‌رسانی را در اولویت قرار داد.

شهید مالک رحمتی از همان دوران کودکی و حتی در دوره دانشجویی کار می‌کرد تا جایی که در برهه‌ای از تحصیل، مشاور جوانان وزیر کشور شد.

وی طی دوره دانشجویی در شورای نگهبان مشغول به کار بود و در تمام دوران مسئولیتش هم شبانه‌روزی در مسیر خدمتگزاری به مردم تلاش کرد.

شهید «مالک رحمتی» که سوم بهمن سال ۱۴۰۲ به عنوان استاندار آذربایجان‌شرقی معرفی شده بود، روز یکشنبه مصادف با ۳۰ اردیبهشت ماه و همراه با سید محرومان و هشتمین رییس‌جمهور کشورمان و جمعی دیگر از شهدای راه خدمت به درجه رفیع شهادت نایل شد.

شهید «رحمتی» متولد اول فروردین ۱۳۶۱ در مراغه، دانش‌آموختهٔ کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه امام صادق(ع) و دکترای حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی بود و از تیر تا بهمن ۱۴۰۲ نیز به‌ عنوان معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی‌سازی فعّالیت کرد.

این شهید راه خدمت همچنین از سال ۱۴۰۰ تا تیرماه ۱۴۰۲ قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی بود و سوابق اجرایی دیگری چون مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی، عضو هیئت امنا و رییس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس، عضو هیئت مدیره و قائم‌مقام مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر و مسئولیت در سطوح مدیریتی وزارت کشور و اتاق بازرگانی ایران را در کارنامه خود داشت.