اهالی ۲ روستای کلاله و دارانا به محض اطلاع از آمدن رئیس جمهور به منطقه، به استقبال او آمدند اما نمی‌دانستند که آن‌ها آخرین روستاییانی هستند که با شهید جمهور دیدار می‌کنند.

اهالی این ۲ روستا از ظهر حادثه سانحه هلی کوپتر تا کنون پس از شنیدن خبر سقوط بالگرد، بسیار متاثر بوده و در بهت و تعجب قرار دارند شاید کسی احساسات آن‌ها را درک نکند، اما هر کدام در گوشه ای نشسته و با اندوه و غم سنگین به روح رییس جمهور و همراهان دعا می خوانند.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، غلام‌رضا حسین‌زاده یکی از اهالی روستای دارانا در شهرستان خداآفرین از توابع استان آذربایجان شرقی است، آخرین روستایی که شهید جمهور به همراه هیات همراه در آخرین سفر استانی از آن بازدید کرد و از نزدیک پای صحبت‌های روستاییان نشست.

حسین زاده اظهار کرد: حوالی ساعت هشت یا ۸.۳۰ صبح بود که شنیدیم رئیس جمهور به منطقه آمده است، از سفر و بازدید آیت الله رییسی از اراضی روستای ما خبر نداشتیم، پس از بازدید از روستا برای افتتاح سد رفتند.

وی افزود: نمی‌دانستیم که می‌آیند، اگر می‌دانستیم، گاو و گوسفند برایشان قربانی می‌کردیم و مراسم استقبال می‌گرفتیم، وقتی شنیدیم که آمده‌اند، همه اهالی روستاهای کلاله و دارانا برای استقبال آمدند.

قبل و بعد از انقلاب، هیچ رئیس جمهوری ما را در این منطقه دورافتاده کشور یاد نکرده بود

وی ادامه داد: برای نخستین بار بود که رئیس جمهور به منطقه ما می‌آمد، همه تعجب کرده بودند. قبل و بعد از انقلاب، هیچ رئیس جمهوری ما را در این منطقه دورافتاده کشور یاد نکرده بود برای همین نیز مردم بسیار خوشحال شدند.

حسین زاده گفت: خدا شاهد است که الان همه مردم ناراحت هستند و می‌گویند برای اولین بار در طول این سال‌ها، رئیس جمهور میهمان ما شد اما ما بد شدیم و پشیمان و شرمنده هستیم، ای کاش نمی‌آمدند و از نزدیک او را نمی‌دیدیم.

 

وی افزود: من یکی از کسانی بودم که از نزدیک با ایشان صحبت کردم و دست دادیم، صبح که زنگ زدند و خبر دادند که به شهادت رسیده‌اند، مثل بچه در خانه نشستم و گریه کردم، خاطره خوشی برای ما به یادگار گذاشتند اما قسمت الهی این گونه شد.

وی ادامه داد: اهالی روستا بسیار ناراحت هستند و کسی سرکار نمی‌رود، در میدان روستا جمع می‌شویم و فقط می‌نشینیم و به خیابان نگاه می‌کنیم، دست و دلمان سرد شده است.

این روستایی اظهار کرد: رئیس جمهور بیش از اندازه خوب و خوش برخورد بود، در حقیقت یک انسان واقعی بود، وزیر امور خارجه که با من نیز خوش و بش کرد، چنان برخورد گرمی داشتند که گویا چندین سال است، رفت و آمد خانوادگی داریم.

وی افزود: حاج آقا آل هاشم و دکتر رحمتی هم کنار رئیس جمهور بودند، حاج آقا آل هاشم هم یک انسان واقعی بودند، هرچقدر از خوبی‌ها و زحماتی که برای ما کشیدند بگویم، کم است، برای استاندار جوانمان خیلی ناراحت شدیم. هنوز برای رفتن خیلی جوان بود.

وی در مورد مشکل روستاییان که از نزدیک به رئیس جمهور مطرح کردند، گفت: اهالی روستاهای کلاله و دارانا در پایین دست، اراضی داشتند که به زیر باند کریدور شرق به غرب می‌رفت. بنابراین آمدند و این اراضی را متر کردند و قرار شد تا برای این زمین‌ها پول بدهند اما با قیمت پایین حساب کردند و ندادند. خدا، رئیس جمهور را رحمت کند، گفتیم که در حد امکان به استاندار دستور بدهد تا در مورد قیمت‌ها تجدیدنظر کنند.

تا پایان عمر رییس جمهور را فراموش نمی کنیم و مدیون آیت الله رییسی هستیم، نمونه ای از یک انسان کامل که الگوی رییس جمهورهای آینده خواهد بود

حسین زاده که آخرین روستایی بود که با رییس جمهور دیدار کرد، همچنین ادامه داد: تا پایان عمر رییس جمهور را فراموش نمی کنیم و مدیون آیت الله رییسی هستیم، نمونه ای از یک انسان کامل که الگوی رییس جمهورهای آینده خواهد بود.

آیت الله سیدابراهیم رییسی خادم‌الرضا(ع) و رییس جمهور انقلابی کشورمان، آیت الله سید محمد علی آل هاشم، نماینده محبوب ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار جوان و پرتلاش آذربایجان شرقی به همراه و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جهادی ، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور، سرهنگ خلبان سیدطاهر مصطفوی، سرهنگ کمک خلبان محسن دریانوش و سرگرد فنی بهروز قدیمی عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی در اثر سانحه هوایی همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.