رییس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه آیت الله آل هاشم در بین اقشار مختلف جامعه، گفت: این شهید علاوه بر قلب مردم در دل ارتشیان نیز نفوذ داشت.

به گزارش جارچی اخبار، حجت الاسلام «سیدعلی فقیه» روز شنبه در آیین بزرگداشت شهدای خدمت در حسینیه سپاه عاشورا، افزود: خستگی برای شهید آل هاشم معنا نداشت و در همه برنامه های عمومی و مردمی حضور داشت و برای رفع مشکلات مردم استان از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کرد.

وی با بیان اینکه دوشادوش آیت الله آل هاشم در همه صحنه ها و عرصه ها شاهد زحمات و تلاش های وی بودم، اظهار کرد: شهید آل هاشم مورد مشورت رهبر معظم انقلاب در امور نظامی و انتخاب فرماندهان بود چون که وی بر امور نظامی احاطه داشت.

رییس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به ارسال پیام های متعدد تسلیت از سوی کارکنان ارتش و بازنشستگان برای شهادت آیت الله آل هاشم، گفت: این پیام ها نشان می دهد که همه نیروهای مسلح قدردان محبت‌های وی بودند.

حجت الاسلام فقیه، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با انتصاب آیت الله آل هاشم به امامت جمعه تبریز، خواستند که منش، رفتار و هدایت‌گری های وی در ارتش محصور نباشد و در جامعه ساری و جاری شود.

وی یادآور شد: آیت الله سبحانی در تقریظ کتاب «بررسی فقهی جنگ روانی» نوشته شهید آل هاشم، نوشتند، در عصر کنونی که آتش توپخانه موثر است از مطالعه کتاب وی غافل نشوید و مطالعه کنید.

حجت الاسلام فقیه، با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه «طوری زندگی کنید که اگر از جامعه رفتید مردم گریان و اندوهگین شوند و اگر در جامعه زندگی کردید مردم در کنار شما احساس لذت کنند»، گفت: شهدای خدمت دارای این معنا و مفهوم و عضو موثر جامعه بودند.

آیین بزرگداشت شهدای خدمت در حسینیه اعظم حضرت امام خمینی(ره) سپاه عاشورا با حضور و سوگواری یگان های نظامی و انتظامی آذربایجان شرقی و پیشکسوتان جهاد و شهادت برگزار شد.

آیت الله سیدابراهیم رییسی خادم‌الرضا(ع) و رییس جمهور انقلابی کشورمان، آیت الله سید محمد علی آل هاشم، نماینده محبوب ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار جوان و پرتلاش آذربایجان شرقی به همراه و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جهادی ، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور، سرهنگ خلبان سیدطاهر مصطفوی، سرهنگ کمک خلبان محسن دریانوش و سرگرد فنی بهروز قدیمی عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی در اثر سانحه هوایی همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.