سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مراغه از سقوط یک دستگاه سواری سمند به داخل دریاچه سد علویان خبر داد و گفت: وقوع این حادثه در ساعت ۱۰ و ۱۲ دقیقه به آتش‌نشانی اطلاع داده شد و گروه غواصی بلافاصله به محل اعزام شدند که بر اثر این حادثه یک نفر غرق شد.

به گزارش جارچی اخبار،«رضا طریقی‌نیا» روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: آتش‌نشانان با توجه به فاصله دریاچه سد با شهر، حوالی ساعت ۱۰ و ۱۷ دقیقه به محل رسیدند و عملیات نجات را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه خودرو بر اساس آثار به جا مانده از گاردریل عبور، و به دریاچه سقوط کرده بود، اضافه کرد: در این عملیات چهار غواص حضور یافتند و در نهایت جسد یکی از سرنشینان خودرو از آب بیرون کشیده شد.

به گفته وی ۲ نفر دیگر از سرنشینان خودرو قبل از حضور آتش‌نشان‌ها به بیرون هدایت شده و به احتمال زیاد شنا بلد بودند که خود را نجات دادند و اکنون تحت درمان هستند.

«طریقی‌نیا» این را هم بیان کرد که گروه غواصی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مراغه متشکل از ۹ نفر به شهرستان‌های اطراف از جمله هشترود، عجب‌شیر و ملکان نیز خدمات امداد و نجات ارایه می‌ دهد.

وی با هشدار به شهروندان و مسافران این شهرستان بیان کرد: در فصل جاری و با بالا آمدن سطح آب دریاچه، انتظار می‌رود تا گردشگران توصیه‌های ایمنی را رعایت کرده و از نزدیک شدن به دریاچه خودداری کنند.

سد علویان در حدود سه کیلومتری شهر قرار دارد و بر روی رودخانه صوفی‌چای احداث شده تا در مرحله نخست، آب آشامیدنی و سپس آب بخش کشاورزی شهرستان‌های مراغه، میاندوآب، بناب، عجب‌شیر و ملکان را تأمین ‌کند.

این سد خاکی که در سال ۱۳۷۴ به بهره‌برداری رسید، در دره سر سبز منتهی به روستای هدف گردشگری «یایشهری» مراغه واقع شده و در فصل‌های بهار و تابستان پذیرای مسافرانی از اقصی نقاط کشور است