کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران گفت: مهدی طارمی و سردار آزمون، بازیکنان و شخصیت‌های شگفت‌انگیزی هستند. خارج از زمین هم رابطه‌ای عالی با هم دارند که این مسئله در زمین به ما کمک می‌کند.

به گزارش جارچی اخبار، علیرضا جهانبخش در گفت‌وگو با سایت فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، درباره استقبال اخیر هواداران از او در قزوین گفت: هر وقت به خانه می‌روم، آن‌ها متوجه می‌شوند و بعد فقط صدای زنگ در می‌آید. پدر و مادرم در طبقه چهارم زندگی می‌کنند، بنابراین من به طبقه پایین می‌روم، با آن‌ها عکس می‌گیرم و صحبت می‌کنم. حداقل ۱۰ بار در روز این کار را انجام می‌دهم. سعی می‌کنم با همه مردم خوب باشم و با آن‌ها وقت بگذرانم. در نهایت، فوتبال حرفه‌ای شاید ۱۵ یا ۲۰ سال طول بکشد، اما شما به‌عنوان یک انسان در یادها خواهید ماند.

وی افزود: یکی دو بار گفتم شاید این بار پایین نروم، اما پدر و مادرم به من می‌گویند برو، مردم می‌خواهند به تو عشق و احترام بدهند. حق با آنهاست. شما باید متواضع باشید و معمولی رفتار کنید. شاید استعدادی در فوتبال داشته باشم، اما بسیاری از افراد هستند که از استعدادهایی بهره می‌برند که من ندارم.

جهانبخش در ۱۹ سالگی به هلند نقل مکان کرد و بیشتر عمر خود را در آنجا زندگی کرده است. این بازیکن ایرانی از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ به مدت ۲ فصل در تیم نایمخن بود و سه فصل را با آلکمار گذراند اما قبل از قهرمانی با فاینورد، جام بزرگی کسب نکرده بود.

او که در سال ۲۰۲۱ از برایتون انگلیس به فاینورد هلند پیوست، درباره قهرمانی در لیگ این کشور گفت: این عنوان چیزی بود که من به آن نیاز داشتم. هفت فصل را در هلند سپری کردم و از نقطه نظر شخصی کارهای خوبی انجام داده بودم اما واقعاً نیاز داشتم که قهرمانی هم کسب کنم. قهرمانی در لیگ با باشگاهی مانند فاینورد، با هواداران شگفت انگیزی که داریم، چیزی است که تا آخر عمر به یاد خواهم داشت. نمی‌دانستم چه چیزی در انتظار من است، اما زمانی که در سالن شهر به بالکن می‌روید، می‌بینید خیابان‌ها پُر از مردم است. گفتند ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر در این جشن شرکت کردند که دیوانه‌کننده بود.

جهانبخش که در سه دوره جام جهانی به میدان رفته است، درباره فرصت حضور در چهارمین دوره جام جهانی اضافه کرد: هر روز تلاش می‌کنم تا به این مهم برسم. بازی در جام جهانی یک رویاست و رسیدن به این مهم در سن ۲۰ سالگی یک اتفاق باورنکردنی بود. برای جام جهانی چهارم باید ببینیم چه می‌شود. این چیزی نیست که همیشه رخ بدهد. تمام تلاشم را می‌کنم تا به جام جهانی بروم و خودم و خانواده‌ام به آن افتخار کنیم.

جام جهانی بعدی با ۴۸ تیم در ۱۶ شهر به میزبانی مشترک کانادا، مکزیک و ایالات متحده بزرگترین جام جهانی تاریخ خواهد بود. جهانبخش از بین سه تجربه خود در جام جهانی تا به امروز، پیروزی دراماتیک ایران مقابل مراکش در روسیه ۲۰۱۸ و ولز در جام جهانی ۲۰۲۲ را لحظات برجسته خود می‌داند. با این حال، ایرانی‌ها هنوز به مرحله حذفی در جام جهانی راه پیدا نکرده‌اند. یک تساوی در آخرین بازی گروهی مقابل آمریکا در قطر برای صعود آن‌ها به مرحله یک هشتم نهایی کافی بود اما ایران شکست خورد. ستاره فاینورد از دست دادن آن بازی را به عنوان دردناک‌ترین خاطره خود در جام جهانی توصیف می‌کند.

وی اضافه کرد: ما نسلی شگفت‌انگیز بوده و به سه جام جهانی متوالی راه یافته‌ایم و هنوز هم احساس می‌کنم می‌توانیم به یک جام جهانی دیگر برسیم و دور گروهی را پشت سر بگذاریم. صعود به دور بعد برای کشورمان یک رویا است. در کنار تلاش برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا، این بزرگترین انگیزه ما است. ما هنوز با تیم ملی کار داریم.

جهانبخش در مورد مثلث طلایی تیم ملی ایران که با حضور خودش به همراه مهدی طارمی و سردار آزمون تشکیل می‌شود، اظهار داشت: طارمی و آزمون بازیکنان و شخصیت‌های شگفت‌انگیزی هستند. خارج از زمین هم رابطه‌ای عالی با هم داریم که این مسئله در زمین به ما کمک می‌کند. آنها در هر تیمی که بودند، عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند و همیشه آنها را دنبال می‌کنم.

این بازیکن ایرانی از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ سه سال را در باشگاه لیگ برتری برایتون سپری کرد. ستاره ایرانی فاینورد دراین‌باره گفت: من در آنجا روزهای خوبی را سپری کردم. برایتون شهر فوق‌العاده‌ای بود. باشگاه پروژه بزرگی داشت اما حضورم در این تیم می‌توانست بهتر پیش برود، اما این اتفالات بخشی از فوتبال است. همیشه فراز و نشیب وجود دارد. در ادامه تصمیم گرفتم راهی فاینورد شوم. آرنه اسلات(سرمربی سابق فاینورد که فصل آینده در لیورپول خواهد بود) بیشتر به عنوان کمک مربی در آلکمار فعالیت می‌کرد. می‌دانستم چقدر خوب است، سبک فوتبالش و فلسفه‌اش را می‌شناختم و به همین خاطر به این تیم رفتم. می‌توانم بگویم که او بزرگترین دلیل موفقیت فاینورد در سه سال گذشته بوده است. آرنه بسیار باهوش است. او می‌داند که چه می‌خواهد و این را برای بازیکنان کاملاً روشن می‌کند. اکنون به نظر می‌رسد که او در حال انجام یک حرکت بزرگ است (انتقال به لیورپول) و لیاقتش را دارد.

جهانبخش درباره مقصد بعدی وی پس از پایان قرارداد با باشگاه فاینورد نیز گفت: گزینه‌های پیش روی خودم را می‌بینم و بررسی می‌کنم که بهترین انتخاب برای من چیست. هنوز ۳۰ ساله هستم و حس می‌کنم چند سال خوب از فوتبال من باقیمانده است. می‌خواهم تا زمانی که ممکن است، در سطح بالا بازی کنم.

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران که ۸۲ بازی ملی در کارنامه دارد، در مورد گل زیبایی که در ژانویه ۲۰۲۰ با ضربه‌ای آکروباتیک به چلسی زد، افزود: چنین گل‌هایی در ایران و تیم نایمخن زده بودم، اما انجام این کار در چنین سطحی و مقابل چنین تیم خوبی برای من حسی متفاوت داشت. واکنشی که پس از آن گل دریافت کردم، به‌ویژه از سوی مردم ایران دیوانه‌کننده بود. من فرزندی ندارم، اما اگر صاحب فرزند شوم، این یکی از گل‌هایی است که به او نشان می‌دهم.

وی در پایان گفت: سعی می‌کنم با نسل جدید صحبت و آن‌ها را راهنمایی کنم. فوتبالیست بودن موهبتی است که از خدا گرفته‌ام. این یک امتیاز برای ما است که فرصتی برای نشان دادن استعدادهای خود داریم.