شهردار مراغه گفت: طرح تفصیلی شهر ابلاغ شد و این طرح از فردا در شهرداری مبنا قرار می‌گیرد تا شهروندان خدمات مطلوب‌تری دریافت کنند.

به گزارش جارچی اخبار، «شهرام مروتی» شامگاه یکشنبه در پایان جلسه شورای اسلامی شهر  مراغه به ایرنا گفت: از این پس در خصوص تمامی معابر، پروانه‌های ساختمانی و کاربری‌ها بر مبنای طرح تفصیلی جدید اقدام می‌شود.

وی اضافه کرد: در این طرح حدود ۱۰۳ هکتار از مساحت باغات محدوده شهری افزایش یافته است تا گام‌های موثر برای حفظ هویت باغ‌شهری مراغه برداشته شود.

نمایی از باغ‌شهر مراغه

شهردار مراغه با بیان اینکه اجرای طرح تفصیلی از مهم‌ترین ابزارهای ساماندهی شهر به شمار می‌رود، ادامه داد: همچنین در این طرح ۴۰ هکتار از اراضی حریم شهر به محدوده شهر اضافه شده است.

«مروتی» افزود: طرح تفصیلی شهر مراغه سال گذشته در صحن کمیسیون ماده ۵ و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی تصویب شده بود.

طرح جامع شهر مراغه در سال ۱۳۹۲ شمسی مصوب شد و طرح تفصیلی نیز پیرو آن تدوین، و با وقفه حدود ۱۰ ساله و طی سال گذشته به تصویب رسید.

طرح تفصیلی طرحی است که بر پایه ضوابط و معیارهای طرح جامع شهری، تهیه و تنظیم می‌شود و در آن با تنظیم برنامه‌های مفصل، نحوه استفاده از اراضی شهری مشخص می‌شود.

همچنین در این طرح میزان تراکم جمعیتی و ساختمانی در واحدهای شهری، وضعیت تفصیلی شبکه حمل و نقل، توسعه، نوسازی، بهسازی و حل موانع شهری با تعیین دقیق مساحت زمین و همراه با جزئیات تعیین می‌شود