سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال بانوان گفت: اگر به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی خود در آسیا هستیم باید نیم نگاهی به بازیکنان خط خورده تیم ملی هم داشته باشیم و در اسامی دعوت شدگان به تیم ملی باید تجدیدنظر شود.

به گزارش جارچی اخبار، شهناز یاری درباره برگزاری جام جهانی فوتسال بانوان، اظهار داشت: جام جهانی برای اولین بار در بخش بانوان برگزار می‌شود و اتفاق بسیار خوبی است. برگزاری این مسابقات را به فال نیک می‌گیریم و همه اهالی فوتسال از این موضوع خرسند هستند. بسیاری از کشورها برنامه‌ریزی را از مدت‌ها قبل شروع کردند و حتی کشورهایی که تیم نداشتند هم برای جام ملت‌های آسیا خود را آماده می‌کنند.

وی افزود: از آسیا سه تیم سهمیه جام جهانی می‌گیرد. مسلما قهرمانی آسیا برای ما هم حائز اهمیت است و همه کشورها می‌خواهند نتیجه بگیرند تا جواز حضور در جام جهانی را کسب کنند. تیم ملی قهرمان دو دوره آسیا و پرافتخارترین تیم قاره کهن محسوب می‌شود.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال بانوان یادآور شد: به کادر فنی پیشنهاد دادم که باید برنامه خود را مشخص کنند که به دنبال چه چیزی در جام ملت‌های آسیا هستند. اگر به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی هستیم باید نیم نگاهی به بازیکنان خط خورده داشته باشیم. درست است که از لحاظ سنی، سن آنها بالا رفته است اما هنوز در شرایط مطلوبی هستند و جایگزینی برای آنها نداریم. باید در اسامی دعوت شدگان به تیم ملی تجدیدنظر کنیم.

وی ادامه داد: اگر به جوان‌گرایی روی آوردیم و می‌خواهیم تغییر نسل دهیم، باید تعدادی از بازیکنان قدیمی آماده را در کنار جوانان داشته باشیم. این رویکرد مستلزم انجام بازی‌های دوستانه مناسب و کسب تجارب بین‌المللی است. نفرات جوان‌تر باید در دیدارهای تدارکاتی محک بخورند. تا در شرایط مسابقات بین‌المللی قرار نگیرند، نمی‌توانند به تیم ملی کمک کنند.

یاری گفت: به طور قطع کادر فنی این را به خوبی درک می‌کند و باید برنامه‌ریزی منظم داشته باشند و ابتدا هدف خود را مشخص کنند و ضمن آنکه برگزاری منظم اردوهای تیم ملی و انجام بازی‌های دوستانه، تصمیم قطعی بگیرند تا با قدرت در جام ملت‌های آسیا شرکت کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که سرمربی پیشین تیم ملی ایران و عراق این روزها به چه کاری مشغول است، گفت: با توجه به اینکه لیگ برتر فوتسال بانوان هنوز آغاز نشده، مشغول افتتاح آکادمی و کسب مجوز باشگاه حرفه‌ای هستم و هدفم شناخت استعدادها و پرورش پایه‌های فوتسال بانوان در کشورمان است.