سرمربی تیم ملی تنیس روی میز گفت: رنکینگ المپیکی نوشاد عالمیان چهار است و تنها ۱۲ نفر از طریق رنکینگ جهانی کسب سهمیه می‌کنند و سهمیه او صد درصد قطعی است.

به گزارش جارچی اخبار، جمیل لطف‌الله نسبی روز یکشنبه با تبریک به نیما عالمیان برای کسب سهمیه المپیک، اظهار داشت: مسابقات کسب سهمیه آسیای میانه در ازبکستان با حضور کشورهای ترکمنستان، قرقیزستان، قزاقستان و ازبکستان برگزار شد که از سطح فنی بالایی برخوردار بود. ازبکستان هم میزبانی خوبی از این مسابقات داشت. قزاقستان هم بازیکنان خوبی داشت و در این دوره توانست بازیکنان ما را به چالش بکشد.

وی افزود: نیما عالمیان راه سختی را تا کسب سهمیه طی کرد. او در گروه خود بازی اول را باخت و بازی دوم را برد و به عنوان نفر دوم از گروه خود صعود کرد. او در نیمه‌نهایی مقابل حریف قزاقستانی بسیار خوب بازی کرد و او را شکست داد. و تمام قابلیت‌های خود را به نمایش گذاشت و در دیداری سخت، گراسینکو که دارای رنکینگ ۴۳ دنیا است را شکست داد و به فینال رسید.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز عنوان کرد: نیما در فینال نیز برابر نوشاد بازی کرد. برد و باخت برای ما در این مرحله اهمیت نداشت. همیشه گفتم که این دو برادر زمینه رشد یکدیگر را فراهم می‌کنند. نیما بازی را برد و کسب سهمیه کرد. خوشبختانه تصمیمی که فدراسیون گرفته بود این بود که انتخابی تیم ملی را برگزار و حق هر بازیکنی است در مسابقات کسب سهمیه شرکت کند و نیما توانست از این فرصت استفاده و توانمندی خود را اثبات کند.

وی ادامه داد: نوشاد هم در مسابقات گرند اسمش عربستان کسب سهمیه کرد. به طور قطع نوشاد از طریق رنکینگ کسب سهمیه می‌کند اما هنوز به صورت رسمی اعلام نشده و تا ۲۹ خرداد اعلام رسمی می‌شود. او در عربستان مقابل بازیکن چینی که رنکینگ چهار دنیا بود، به برتری رسید و در ازبکستان هم با اقتدار به فینال صعود کرد اما سهمیه به نیما رسید. رنکینگ المپیکی نوشاد چهار است و تنها ۱۲ نفر از طریق رنکینگ جهانی کسب سهمیه می‌کنند و سهمیه او قطعی است.

لطف‌الله نسبی یادآور شد: ما با دو سهمیه مردان و یک سهمیه بانوان در المپیک پاریس شرکت می‌کنیم. امیدواریم بچه‌های ما نتایج خوبی در بازی‌های المپیک کسب کنند، زیرا تنیس روی میز ایران ارتقا یافته و بچه‌ها به خودباوری رسیده‌اند. وقتی نوشاد می‌تواند برابر رنکینگ چهار دنیا برنده شود، در مقابل هر بازیکن دیگری احتمال برنده شدن او در المپیک وجود دارد.