داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه منش شهید رئیسی را ادامه خواهم داد، اعلام کرد: دولت کارآفرین بر مدار علم و عمل شعار من است.

به گزارش جارچی اخبار، سید محمد مقیمی روز یکشنبه (۱۳ خرداد) پس از ثبت‌نام در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در وزارت کشور، گفت: منش شهید رئیسی را ادامه خواهم داد؛ دولت کارآفرین بر مدار علم و عمل شعار من است و با بکارگیری ایده‌های کارآفرینانه به گونه‌ای عمل خواهم کرد که رئیس‌جمهور کارآفرین و کابینه کارآفرین داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه رشته من مدیریت مالی عمومی و بودجه‌ریزی دولتی است، در صورت انتخاب، شخصا فرماندهی وزارتخانه‌های اقتصادی را برعهده خواهم گرفت.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: خیلی اوقات پرسش می‌شود که برنامه راهبردی نامزدها چیست؟ من فکر می‌کنم این پرسش گمراه کننده است؛ برنامه ها روشن است. ما قانون اساسی، منویات مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب و برنامه هفتم را داریم.

مقیمی تاکید کرد: یکی از آسیب‌هایی که در اداور ریاست جمهوری داشتیم، ناشی از همین مسأله بود که رؤسای جمهور فکر می‌کردند باید از نو برنامه جدید بنویسند، در حالی که رئیس جمهور یعنی رئیس قوه اجرایی. وظیفه دولت نوشتن برنامه کلان یا قانونگذاری نیست بلکه باید برنامه و سیاست‌های کلان را به برنامه های عملیاتی تبدیل و قاطعانه آن را اجرا کند.

وی با بیان اینکه بنابراین اسناد بالادستی تعیین کننده برنامه راهبردی است که آن را کامل خوانده‌ام و در تدوین بخش‌هایی از آن مشارکت داشته‌ام، افزود: نظام مدیریت دولتی و اداری موتور توسعه است که باید متحول و در جهت رفاه مردم بازمهندسی شود.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: با یک نظام سنتی مواجه هستبم، تا زمانی که این نظام بازنگری نشود، نمی توانیم از ماشین بروکراسی دولت استفاده کنیم و بلکه ناکارآمد هم خواهد بود.