معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) باید در طول سال برای نسل جوان تبیین شود.

به گزارش جارچی اخبار، حسن گلی روز پنجشنبه در محفل شعر و رسانه «وداع یاران» که‌ به‌ منظور بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و گرامیداشت یاد و خاطره «شهدای خدمت» در تالار «خاقانی» خانه فرهنگ تبریز برگزار شد، اظهار کرد: محدود کردن موضوع کنشگری فرهنگی و تبلیغی در باره امام خمینی(ره) به ایام سالگرد ارتحال ایشان یک خطای راهبردی است و باید ابعاد شخصیتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی برای نسل جوان در همه ایام سال تبیین شود.

وی، نگاه امامین انقلاب اسلامی به ۲ مقوله شعر و رسانه را نگاهی فاخر و متعالی دانست و افزود: واکاوی بیانات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در خصوص شعر و رسانه، بیانگر این اصل مهم است که آنها از شعر و رسانه، انتظار تربیتی و آموزشی و حتی انتظار قدرت آفرینی و ایفای نقش در زمینه تمدن‌سازی دارند.

وی با اشاره اجمالی به سه نوع قدرت سخت، نرم و هوشمند گفت: نوع نگاه رهبر معظم انقلاب به شعر که آن را رسانه دانسته و موثرتر از قدرت سخت معرفی می‌کنند، بیانگر مسوولیت سنگین اهالی شعر و ادب و اصحاب رسانه در تقویت پایه‌های قدرت ملی است و محافل مشترک شعر و رسانه نیز در راستای زمینه‌سازی و تسهیلگری به منظور ایفای این مسوولیت تاریخی برگزار می‌شود.

در ادامه این مراسم، جمعی از شاعران استان با سرودن اشعار آئینی خود یاد و خاطره امام امت را گرامی داشته و بر لزوم تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب تاکید کردند.

در پایان این آیین، نفرات برتر رویداد ادبی «وعده صادق امین» معرفی شدند و مورد تجلیل قرار گرفتند.

این رویداد ادبی به‌منظور زمینه سازی برای کنشگری ادبی و شعری در خصوص آرمان آزادی قدس شریف و دفاع از مردم مظلوم فلسطین با رویکرد استقبال از شعر«امین» (شعر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در باره عملیات وعده صادق )‌ در ۲ بخش ترکی و فارسی برگزار شد که نفرات برتر بعد از بررسی ١٣٠ اثر رسیده به دبیرخانه مورد تجلیل گرفتند.

جمشید علیزاده، محمدرضا بحری و ایوب شهبازی اعضای هیات داوری این رویداد ادبی بودند که آثار ناصر دوستی از زنجان(نفر برتر بخش ترکی) پروین جاویدنیا از شیراز، معصومه سادات شاکری از نیشابور(نفرات برتر بخش فارسی) و الیاس ملکپور از تبریز( اثر قابل تقدیر) را بعنوان برگزیدگان این رویداد ادبی انتخاب کردند.