مدیرکل استاندارد ایلام  با اشاره به اینکه تجهیزات شهربازی ها در کشور مشمول استانداردهای اجباری هستند اظهار داشت: اداره کل استاندارد ایلام در برنامه ریزی های خود برای استانداردسازی تجهیزات در این استان گام موثری برداشته و در جایی که منافع مردم در خطر باشد به جدیت با متخلفان برخورد و آنان را به مراجع قضایی معرفی می کند.

به گزارش جارچی اخبار، یادگار محمدی، افزود: تجهیزات بازی منصوب در مراکز تفریحی و شهربازی‌ها در بازرسی‌های سالیانه و همچنین بازرسی‌های مراقبتی به صورت فصلی توسط شرکت‌های بازرسی دارای گواهی تائید صلاحیت، مورد بازرسی دقیق قرار می‌گیرند.

مدیرکل استاندارد ایلام تاکید کرد: برای تمامی تجهیزات استاندارد، گواهینامه تاییدیه استاندارد صادر می‌شود که باید در کنار دستگاه و در معرض دید شهروندان نصب شود.

محمدی در پایان به شهروندان توصیه کرد؛ قبل از استفاده از تجهیزات بازی از استاندارد و ایمن بودن آنها اطمینان حاصل نمایند و در صورت عدم نصب گواهینامه استاندارد تجهیز بازی در کنار آن، از اپراتور دستگاه تقاضای ارائه تائیدیه استاندارد نمایند.

وی ادامه داد: با آغاز فصل تابستان علاوه بر همشهریان، مسافران بسیاری نیز میهمان این استان می شوند و یکی از مکان های تفریحی ای که خانواده ها بستگان خود را به آنجا دعوت می کنند همین شهربازی ها است و بنابراین شمار بیشتری از افراد از وسایل بازی استفاده خواهند کرد.

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: خانواده هایی که با هدف تفریح و شادی خود را به شهربازی ها می رسانند انتظار دارند متولیان امر نظارت کاملی بر امنیت وسایل بازی داشته باشند تا ساعات خوشی را در کنار عزیزانشان سپری کنند و اخبار ناگواری که به علت غیراستاندارد بودن وسایل بازی شهربازی ها شنیده ایم کم نبوده و همین امر نه تنها لزوم که ضرورت توجه بیشتر بر امنیت این وسایل را مورد تاکید قرار می دهد.