پیشکسوت فوتبال ایران گفت: فساد در فوتبال به فرصتی برای برخی افراد تبدیل شده تا خودشان را مطرح کنند.

به گزارش جارچی اخبار، بیژن ذوالفقارنسب در خصوص لیگ بیست‌وسوم اظهار داشت: متاسفانه امسال لیگ پویایی نداشتیم چون در بعضی از بازی‌ها شاهد بودم که تماشاگران از لحاظ کیفیت فنی تیم محبوب‌شان ناراضی بودند. مثلا امسال در لیگ در نیم فصل اول و دوم نظارگر بازی دربی بودیم. به نظر من این دو دیدار از بی‌کیفیت‌ترین بازی‌ها بود چون هیچ‌کس از دیدن دربی لذت نمی‌برد.

وی افزود: متاسفانه در این دو سال همیشه حرف از VAR بوده است ولی هیچ‌وقت در بازی‌ها ندیدم از کمک داور ویدویی استفاده کنند و در لیگ بیست‌وسوم شاهد بودیم بعد هر بازی کادرفنی تیم‌ها و بازیکنان علیه داور صحبت کنند. جای تعجب دارد که کشورهای حاشیه خلیج فارس هم از VAR استفاده می‌کنند ولی ایران با این همه تیم‌های پرتماشاگر از کمک داور ویدویی بهره نمی‌برد و این نشان می‌دهد ما هنوز از دنیای فوتبال عقب هستیم.

پیشکسوت فوتبال در مورد اینکه آیا فساد، فوتبال ایران را بی‌هویت می‌کند، خاطرنشان کرد: متاسفانه این اتفاق آنقدر تلخ است که همه پیشکسوتان و کارشناسان از این موضوع بسیار متعجب هستند و در حال‌حاضر هم به خاطر این موضوع فوتبال ایران در راه بی هویت شدن است.

ذوالفقارنسب با اشاره به اینکه موضوع فساد در فوتبال به فرصتی برای برخی افراد تبدیل شده تا خودشان را مطرح کنند، گفت: این افراد عنوان می‌کنند که ما باید با این فساد در فوتبال مبارزه کنیم ولی همین عده‌باعث می‌شوند آرامش در باشگاه از بین برود و حتی مردم هم به باشگاه اعتماد نکنند. امیدوارم این دوستانی که بدون مدرک صحبت می‌کنند در فساد دست نداشته باشند.

وی در خصوص شرایط تیم ملی ایران در ادامه راه برای جام‌جهانی ۲۰۲۶، یادآور شد: عملکرد تیم ملی را در مجموع مثبت ارزیابی می‌کنم. همه بازیکنان در فاز تهاجمی بیشتر شرکت می‌کنند و این موضوع نشان می‌دهد تیم ملی نسبت به سال‌های گذشته هجومی‌تر شده است. به نظر من در حال‌حاضر امیر قلعه‌نویی یک مربی فوق‌العاده است و امیدوارم در ادامه راه تیم ملی نتایج بهتری به دست آورد.