نماینده مردم مراغه، عجب‌شیر، سراجو و قلعه‌چای در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز به وعده‌های تامین اعتبار لازم برای تکمیل ۲۹ کیلومتر از آزادراه مراغه – هشترود عمل نشده است.

به گزارش جارچی اخبار، سیدفرید موسوی شنبه‌شب در نشست با اصحاب رسانه مراغه افزود: حدود ۲۹ کیلومتر از این آزادراه حدفاصل کیلومتر ۱۳ تا ۴۲ با ضرب‌الاجل استاندار شهید دکتر «مالک رحمتی» قرار بود تیرماه جاری زیر بار ترافیکی برود اما هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی که وزیر راه و شهرسازی برای این طرح قول داده بود، محقق نشد و تنها بودجه‌ تخصیص‌یافته، بودجه ماده ۵۶ بانک ملی است.

وی با بیان اینکه این طرح از نظر تامین منابع مالی با مشکل مواجه است، افزود: این آزادراه از شهر مراغه تا کیلومتر ۱۳ پیشرفت حدود ۵۰ درصدی دارد و از کیلومتر ۴۲ تا حوالی سه‌راهی «قویون‌قشلاقی» هشترود هم کاری انجام نشده است.

وی افزود: تکمیل این آزادراه در اولویت‌های هیچ‌یک از دولت‌های گذشته نبود و اخیرا محل اعتباری جدیدی برای آن شناسایی شد تا ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای بهره‌برداری کامل از این طرح تامین شود و این منبع اعتباری جدید در دولت چهاردهم پیگیری خواهد شد.

به گفته نماینده مردم مراغه، عجب‌شیر، سراجو و قلعه‌چای در مجلس شورای اسلامی، آزادراه مراغه – هشترود با اعتبارات دولتی به این زودی‌ها تکمیل نمی‌شود و باید برای آن منبع اعتباری جدید تامین شود.

نماینده مردم مراغه، عجب‌شیر، سراجو و قلعه‌چای در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از مسایل این حوزه انتخابیه به موضوعات نرم‌افزاری و مدل‌های ذهنی برمی‌گردد و رفع آنها به کار رسانه‌ای و فرهنگی نیاز دارد.

موسوی با بیان اینکه توسعه بدون بهره‌گیری از رسانه به هدف نمی‌رسد، اضافه کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی طی اسفندماه در مراغه فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی شکل گرفت و رویکرد مردم توسعه‌گرا و تحول‌گرا بود؛ بر همین اساس به عنوان نماینده مردم باید با همراهی اصحاب رسانه به این رویکرد توجه داشته باشم.

افق روشنی پیش‌روی مراغه قرار دارد

نماینده مردم مراغه، عجب‌شیر، سراجو و قلعه‌چای در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شناختی که رییس‌جمهور دولت چهاردهم از مسایل مراغه دارد، پیش‌بینی می‌شود در چهار سال آینده اتفاق‌های خوبی در این شهرستان رقم بخورد.

موسوی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری در پانزدهم تیرماه بار دیگر امید را در دل ملت ایران زنده کرد و افق روشنی پیش‌روی مراغه قرار داد، بیان کرد: از همین امروز با دولت چهاردهم همراه هستیم و رویکرد مطالبه‌گری را برای توسعه منطقه در پیش می‌گیریم.

وی با بیان اینکه دکتر پزشکیان شرافت خود را وسط گذاشت و در عرصه انتخابات حضور یافت، افزود: کسانی که به هر دلیلی در انتخابات شرکت نکردند، هم بخشی از جامعه هستند و دولت چهاردهم به نیازهای آنان هم توجه خواهد کرد.

موسوی در خصوص مشارکت در انتخابات نیز ابراز امیدواری کرد که مسئولان اجرایی مراغه و عجب‌شیر پیام عدم حضور بخشی از ملت در پای صندوق‌های رای را دریافت کنند زیرا بخشی از نارضایتی‌ها ناشی از مسایل محلی است.

نماینده مردم مراغه، عجب‌شیر، سراجو و قلعه‌چای در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بازآفرینی اعتماد عمومی به همت جمعی نیاز دارد، افزود: امیدواریم در انتخابات آینده شاهد حضور حداکثری و پرنشاط ملت باشیم.

موسوی با بیان اینکه دکتر پزشکیان بارها به مراغه رفت و آمد کرده و بیش از ۷۰ درصد آرای مراغه در پانزدهم تیرماه به وی اختصاص داشته است، افزود: رییس‌جمهور منتخب مسایل منطقه را به خوبی می‌داند و همین موضوع زمینه توسعه را بیش از پیش تسهیل می‌کند.

به جای واحد تولیدی در مراغه زندان ساخته‌اند

نماینده مردم مراغه، عجب‌شیر، سراجو و قلعه‌چای در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال «ناصر دبیر»، مدیرمسئول نشریه «فیروزه شرق» مبنی بر اینکه «چرا زندانی به وسعت و ظرفیت یک مرکز استان در مراغه در حال ساخت است؟» بیان کرد: در گذشته به جای واحد تولیدی در این شهر زندان ساخته‌اند؛ زندانی که روی یک معدن ارزشمند ساخته می‌شود و نتیجه نگاه مسئولان اسبق به این شهر است.

موسوی همچنین در مورد اینکه اختیارات فرمانداری ویژه مراغه چرا با فرمانداری‌های شهرستان‌های کوچک استان یکی است، افزود: فرمانداری مراغه باید برخی از اختیارات مورد نیاز خود و ادارات شهرستان را احصا کند و من نیز حاضرم تا موضوع افزایش اختیارات را پیگیری کنم.

وی در مورد مطالبه مدیرمسئول نشریه «فیروزه شرق» مبنی بر راه‌اندازی روزنامه سراسری در مراغه نیز بیان کرد: اقتصاد شهر بیمار است و در چنین شرایطی هزینه‌های روزنامه سراسری قابل تامین نیست.

قصد مداخله در عزل و نصب مدیران را ندارم

نماینده مردم مراغه، عجب‌شیر، سراجو و قلعه‌چای در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال «سجاد درخشی» مدیرمسئول آوای باغ شهر ایران مبنی بر اینکه «تکلیف برخی از روسای اداراتی که عملکرد ضعفی دارند، چیست؟» بیان کرد: قصد ورود به عزل و نصب مدیران و تغییرات اتوبوسی را ندارم اما این رویکرد نافی وظیفه نظارتی بنده نیست و امیدوارم همه آنان برنامه توسعه داشته باشند.

«موسوی» با بیان اینکه برخی از روسای ادارات شهرستان برای تغییر رویه قبلی برنامه ندارند و دچار روزمرگی هستند، افزود: حوادث اخیر و تغییر دولت، حرکت‌های تغییر رویه را تحت تاثیر قرار داد؛ ضمن توجه به اینکه برخی از روسای ادارات به آفت سیاست‌زدگی مبتلا هستند.

وی همچنین در خصوص اهمیت دادن به مسایل اقتصادی در این حوزه انتخابیه هم بیان کرد: مباحث اقتصادی در اولویت من است و هرکسی برای توسعه شهر گام بردارد، با او همراهی خواهم کرد.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد اقتصاد حوزه انتخابیه به کشاورزی متکی است، راه‌اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی سیب و چندین طرح اقتصادی دیگر بخش کشاورزی را از اولویت‌های کاری خود عنوان کرد.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر این را هم بیان کرد: بنیاد تعاون بسیج برای سرمایه‌گذاری در مراغه اعلام آمادگی کرده و تعیین تکلیف واحدهای غیرفعال در شهرک صنعتی هم در حال پیگیری است.

نماینده مجلس: بنیاد تعاون بسیج برای سرمایه‌گذاری در مراغه اعلام آمادگی کرده است

وی در مورد برنامه‌های توسعه اقتصادی مراغه هم بیان کرد: ۱۲۰ طرح مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای مراغه تدوین شده تا پیگیری و تعیین تکلیف شود.

به گفته وی تمام طرح‌های توسعه مراغه با مشارکت مردم پیگیری و راهبری می‌شود و نیازهای تسهیلاتی واحدهای تولیدی هم باید تحت هر شرایط تامین شود.

احداث خانه ملت در مراغه را پیگیری می‌کنم

نماینده مردم مراغه، عجب‌شیر، سراجو و قلعه‌چای در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال «منصور سریع‌القلم»، سردبیر روزنامه رصد مبنی بر اینکه «وعده راه‌اندازی خانه ملت در چه مرحله‌ای قرار دارد؟» بیان کرد: احداث خانه ملت در مراغه را پیگیری می‌کنیم و برای آن به دنبال تامین زمین هستیم.

«موسوی» افزود: خانه ملت در برخی از شهرها از جمله «سراب» احداث شده و گزارش‌های پیشرفت کار نماینده مجلس و پیگیری‌ها در آنجا ذخیره‌سازی شده است که گام موثری در راستای توسعه به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: برای نمونه مصوبه‌های پیشین هیات دولت در خصوص مراغه در یک محل مشخص بایگانی نشده و اکنون در اختیار من نیست؛ بر همین اساس پیگیری بسیاری از امور از ابتدا شروع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه خانه ملت باید در شان مراغه طراحی و احداث شود، اضافه کرد: احداث خانه ملت پس از تملک زمین و با بودجه مجلس یا شهرداری احداث شده و برای آن سند صادر می‌شود؛ ضمن توجه به اینکه ساختمان خانه ملت برای ۲ نماینده طراحی شده تا در صورت افزایش تعداد نمایندگان این حوزه انتخابیه، فضا برای هر ۲ نفر آنان فراهم باشد.

فرماندار مراغه در خصوص کنترل صف‌های نان به مردم گزارش دهد

نماینده مردم مراغه، عجب‌شیر، سراجو و قلعه‌چای در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال «حسین حسن‌نژاد گرگر» مدیرمسئل روزنامه رصد مبنی بر اینکه «چرا صف‌های طولانی در نانوایی‌های مراغه کنترل نمی‌شود؟» بیان کرد: اخیرا فرماندار از نوایی‌ها بازدید کرد و من قصد دخالت در مسایل اجرایی را ندارم اما از ایشان انتظار می‌رود تا در این زمینه به مردم گزارش دهد.

«موسوی» افزود: بدون‌شک تمهیداتی در این زمینه اتخاد شده و احتمالا کنترل صف‌ها به دلیل برگزاری انتخابات به تعویق افتاده است؛ ضمن توجه به اینکه اگر این صف‌ها امروز کنترل نشود، در فصل برداشت محصولات کشاورزی که جمعیت شهرستان افزایش می‌یابد، صف‌ها طولانی‌تر خواهد بود.

مظلومیت عرصه فرهنگ و هنرمندان مراغه قابل مشاهده است

نماینده مردم مراغه، عجب‌شیر، سراجو و قلعه‌چای در مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به سوال «رضا شکوری» مدیر مسئول نشریه صدای ماندگار مبنی بر اینکه ایشان چه رویکری در خصوص مباحث فرهنگی و گردشگری دارد، بیان کرد: مظلومیت فرهنگ و هنر مراغه با چشم غیرمسلح هم قابل مشاهده است.

«موسوی» افزود: مراغه در دورانی محل برگزاری جشنواره‌ها و میزبانی از گروه‌های هنری کشور بود اما اکنون نه تنها از لحاظ زیرساخت‌ها بلکه در زمینه برنامه‌محوری نیز در فقر به سر می‌برد.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات ناشی از کمبود اعتبارات فرهنگی است، افزود: سرمایه‌گذاران و خیران شهرستان هم به سایر بخش‌ها سوق داده شده‌اند و از بخش فرهنگی شهرستان پشتیبانی نشده است.

«موسوی» تاکید کرد: به فرهنگ و هنر مراغه باید به صورت ویژه توجه شود؛ ضمن توجه به اینکه در دولت چهاردهم به بخش هنر به صورت ویژه توجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه با همکاری هنرمندان می‌توان گذشته را احیا کرد، از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه خواست تا پیشقدم شود و ایده‌های هنرمندان را پیگیری کند.