مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکنون ثبت‌نام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی قطعی شده که از این تعداد حدود ۹۰۰ هزار نفر کلاس اولی هستند، گفت: در هفته پیش رو این عدد کامل‌تر خواهد شد تا به ثبت‌نام بالای ۹۰ درصد برسیم.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از وزارت آموزش و پرورش، سید مجتبی هاشمی در گفت و گویی اظهار داشت: تا امروز حدود ۹۰۰ هزار دانش‌آموز ثبت نام قطعی شدند؛ به طور طبیعی در فرصت باقیمانده بخش‌های دیگری هم اضافه خواهد شد و نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سایر پایه‌های ابتدایی هم با توجه به میان پایه بودن و طبق برنامه زمانبندی پس از صدور کارنامه در پایه بالاتر باید ثبت نام کنند، گفت: ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار ثبت‌نام قطعی دانش‌آموزان در حوزه ابتدایی انجام شده و در هفته پیش‌رو این عدد کامل تر خواهد شد تا به ثبت‌نام بالای ۹۰ درصد در دوره ابتدایی برسیم.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات با بیان اینکه در دوره متوسطه و دو پایه ورودی هفتم و دهم وجود دارد، افزود: هماهنگی‌های لازم انجام و ثبت‌نام میان پایه‌ها شروع شده و در جلسات آتی بحث ثبت‌نام دوره متوسطه در دستور کار قرار خواهد گرفت. سایر فرآیندهایی که زمینه‌ساز ثبت‌نام است و فرآیندهای بعد از ثبت‌نام نیز در دبیرخانه پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش برنامه ریزی شده و در دستور کار قرار می‌گیرد.

هاشمی عنوان کرد: عزم و جزم همه در سطوح مختلف این است که به صورت پیشگیرانه و آینده نگرانه شرایط پروژه مهر رصد شود و تلاش می‌شود فعالیت‌ها با دقت و قوت انجام شود. همه پای کار هستند تا سال تحصیلی آتی سال خوبی برای دانش آموزان باشد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه نهمین جلسه پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش در سطح ملی تشکیل شد، اظهار کرد: با توجه به همگرایی که در حوزه‌های مختلف وجود دارد با هماهنگی مدیران کل، جلسه‌ای برای کنترل شرایط اجرای این پروژه در سطح استان‌ها در دو بخش ثبت‌نام و ثبت و توزیع کتب درسی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در نشست‌های قبل، فعالیت پروژه مهر در سطح ملی، استانی و منطقه‌ای تبیین شده است، افزود: در جلسات، هرکدام از کارگروه‌ها به تناسب فعالیت‌ها و وظایفی که برعهده آن‌ها گذاشته شده است، با توجه به برنامه زمانبندی پروژه مهر، دستور جلسه‌ای برای آنان تعیین می‌شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات بابیان اینکه شرایط مهم تصویب و مسائلی به صورت دوسویه با استان‌ها به جمع‌بندی رسید، ادامه داد: مرتبط با ثبت‌نام دانش‌آموزان، مسائل در دو بخش حوزه ابتدایی و متوسطه بررسی شد، کلاس اول ابتدایی به دلیل شرایط خاص مورد بررسی دقیق‌تر قرار گرفت.

هاشمی با بیان اینکه در حوزه کتب درسی مسائل بررسی و در بخشی از استان‌ها فعالیت ثبت کتب به خوبی انجام شد و در مواردی که نگرانی‌هایی وجود داشت تذکرات لازم داده شد، اظهار کرد: طبق زمانبندی همگام‌سازی، همه فعالیت‌های پروژه مهر پیش می‌رود و آینده روشنی در حوزه اجرای پروژه مهر و آغاز سال تحصیلی خواهیم داشت.