وکیل عبدالله مومنی آخرین وضعیت پرونده موکل خود را تشریح کرد.

به گزارش جارچی اخبار، حسن اسدی زید‌آبادی وکیل عبدالله مومنی گفت: درپی اجرای حکم یک سال حبس به اتهام تبلیغ علیه نظام و تحویل آقای مومنی به زندان اوین در ۲۷ دی سال گذشته، درخواست اعاده دادرسی را نزد دیوان عالی کشور ثبت کردیم. این درخواست در تاریخ ۸ اردیبهشت ماه با قبول و تجویز اعاده در شعبه ۳۹ دیوان عالی مواجه شده و به همراه دستور توقف اجرای حکم جهت ارجاع به شعبه هم عرض به دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارسال شده است که البته متاسفانه ما از این روند بی‌اطلاع بوده‌ایم و مراتب به من یا موکلم ابلاغ نشده است.

وی افزود: در پی نقض حکم در دیوان عالی، پرونده به دیگر شعبه تجدیدنظر مستقر در دادگاه انقلاب یعنی شعبه ۵۴ ارجاع شده است که پس از رسیدگی مجدد و صدور رای برای اطلاع از نتیجه ابلاغی صورت گرفته و با مراجعه من به این شعبه معلوم‌ شد که متاسفانه شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر رای دیوان عالی کشور را قبول نکرده و مجددا حکم یکسال حبس را در تاریخ ۱۱ تیرماه تایید کرده است.

زید‌آبادی تصریح کرد: درحالی که نیمی از دوره محکومیت آقای مومنی هم سپری شده است و امید داشتیم با تبعیت از نظر دیوان عالی کشور مقدمه آزادی ایشان فراهم شود. به ویژه آنکه در موقع اجرای حکم موکلم، مرکز رسانه قوه قضاییه در بیانیه ای اعلام کرد که ما باید اعاده دادرسی کنیم و رسما اعلام کردند این حکم ایراد و اشکال دارد. در عین حال ما مجددا اعاده دادرسی را از دیوان خواهیم خواست و امیدواریم که این بار با ارجاع به شعبی غیر از آنها که در دادگاه انقلاب مستقر هستند، در این حکم تجدیدنظر شود.