رئیس سازمان دانش پژوهان جوان گفت: المپیاد جهانی فیزیک از ابتدای مرداد با حضور ۱۹۰ دانش آموز از ۴۵ کشور به میزبانی شهر اصفهان آغاز می شود.

به گزارش جارچی اخبار، سیدرضا حسینی روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: در چند روز گذشته دارندگان مقام های جهانی در رشته های مختلف المپیاد در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور یافتند و ایشان در این دیدار بر جهش علمی المپیادی‌ها تاکید کردند.

وی با اشاره به اینکه سازمان دانش پژوهان جوان با ساختار و ردیف بودجه مستقل فعالیت خود را ادامه می دهد، افزود: اکنون زمان اعزام تیم ملی به المپیاد جهانی است به طوری که گروه زیست شناسی در قزاقستان به سر می برند و دانش آموزان المپیادی گروه ریاضی نیز فردا در انگلیس حضور می یابند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که چه میزان بودجه به سازمان دانش پژوهان جوان اختصاص یافت، توضیح داد: امسال برای نخستین بار برای باشگاه دانشگاه پژوهان جوان ردیف بودجه مستقل دریافت کردیم اما تا به امروز نتوانستیم یک ریال از بودجه را دریافت کنیم.

وی افزود: با توجه به نیاز فوری به بودجه برای اعزام دانش‌آموزان به المپیادها ناچار شدیم ۳ میلیارد تومان از یکی از بخش‌های آموزش و پرورش قرض بگیریم.

رئیس سازمان دانش پژوهان جوان همچنین ادامه داد: از ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه سال گذشته ۳۵ میلیارد تومان آن محقق شد و اکنون نیاز داریم که ۵۰ درصد بودجه باشگاه دانش پژوهان جوان پرداخت شود و به ما قول داده‌اند تا پایان تیر ماه جاری این مبلغ واریز شود.

حسینی عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشور برای استقرار باشگاه دانش پژوهان جوان به ما کمک کردند.