رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی خوزستان از دردسرِ تهیه برگه استعلام از روزنامه رسمی برای بررسی عضویتِ کارگران در تعاونی یا شرکت از یک کافی نت خاص گلابه کرد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایلنا، سید رضا هاشمی، رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی خوزستان، در رابطه با مشکل تازه تأمین اجتماعی برای کارگران ساختمانی اهواز گفت: در شعب هفت‌گانه‌ی اهواز زمانی که کارگران ساختمانی برای تمدید اعتبار کارت مهارت خود به شعب تأمین اجتماعی مراجعه می‌کنند، از آن‌ها می‌خواهند تا برگه استعلام از روزنامه رسمی برای بررسی عضویتِ کارگران در تعاونی و یا شرکت بیاورند.

وی ادامه داد: تهیه این برگه استعلام روزنامه رسمی قانونی است، اما مسئله این است که شعبِ هفت‌گانه تامین اجتماعی در اهواز کارگران را به یک کافی‌نت مشخص ارجاع می‌دهند، در حالیکه همین سند را ما به عنوان انجمن صنفی کارگران ساختمانی می‌توانیم رایگان در خدمت کارگر قرار دهیم اما تامین اجتماعی استعلام ما را قبول نمی‌کند.

هاشمی تأکید کرد: ضمن اینکه این وظیفه‌ی تأمین اجتماعی و مسئولانِ نام‌نویسی است که این سند را برای کارگر تأمین کنند. آن‌ها به راحتی می‌توانند با سیستم استعلام کنند اما نه تنها این کار را نمی‌کنند، که با ارجاعِ کارگر به یک کافی نت خاص، هم وقت کارگر را می‌گیرند و هم برای او هزینه‌ی اضافه می‌تراشند.

این فعال صنفی کارگران ساختمانی گفت: به یکدیگر نان قرض می‌دهند و کارگر ساختمانی را به دردسر می‌اندازند.