مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با بیان اینکه ۳۴۶ هزار نفر در استان ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند گفت: سازمان بیمه سلامت در تلاش است هزینه‌های درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج کاهش یابد.
به گزارش جارچی اخبار، نورالدین ررحیمی مدیر کل بیمه سلامت استان ایلام اظهار داشت: ۳۴۶ هزار نفر در استان ایلام در قالب صندوق های کارکنان دولت، عشایر و روستاییان، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و همچنین صندوق بیمه همگانی و بیمه ایرانیان از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند.
وی با بیان اینکه از بدو تاسیس صندوق تا کنون بیش از ۵۷ میلیارد تومان هزینه درمان پرداخت شده افزود: با فراخوان‌های داده شده حدود ۱۰هزار و ۵۰۷ نفر بیمار خاص و صعب العلاج نشان‌دار شده و تحت مراقبت قرار گرفته اند.
رحیمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی افراد در مراکز بخش خصوصی تحت درمان قرار بوده و قبلا این مراکز در مجموعه تعهد قرار نداشته اند تاکنون نزدیک به ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خارج از ضوابط به این افراد پرداخت شده است.
مدیر کل بیمه سلامت استان ایلام با اشاره به اینکه برای حدود ۲۷ بیماری بسته خدمتی در سامانه تشکیل شده اضافه کرد: ارائه خدمت به این افراد به صورت رایگان یا پرداخت فرانشیز ناچیزی انجام می‌گیرد و پروسه پرداخت هزینه و ارائه اسناد و مدارک حذف شده است.
این مسئول با بیان اینکه در گذشته تنها ۴ بیماری خاص و صب العلاج تحت پوشش قرار می گرفت گفت: در حال حاضر ۱۰۷ گروه از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج است.
وی عنوان کرد: افراد در صورت بروز مشکل و بروز بیماری خاص می توانند از طریق بیمه های تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و همچنین بیمه سلامت جهت دریافت خدمات مراجعه کرده ثبت نام کنند و نشاندار شوند تا در سراسر کشور از خدمات خاصی که برای این بیماران در نظر گرفته شده به صورت رایگان استفاده کنند.
وی ادامه داد: بیمارانی که تحت پوشش تامین اجتماعی بوده و از بیماری خاص رنج می برند در صورتی که متحمل هزینه ای خارج از بسته‌های خدمتی شوند می‌توانند مدارک و اسناد را به سازمان تامین اجتماعی تحویل داده و پس از ارسال مدارک از سوی تامین اجتماعی به بیمه سلامت در سال تا سقف ۵۰ میلیون تومان به این افراد پرداخت می شود.
رحیمی در پایان به هم استانی ها توصیه کرد غربال گری های لازم را در سنین مختلف انجام دهند تا در صورت بروز بیماری به سرعت درمان شوند.