رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران وضع هوای سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوایی در کشور توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش جارچی اخبار، «صادق ضیاییان» درباره آخرین وضعیت آب و هوا در کشور گفت: امروز بارش‌های رگباری را در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل داریم که عمدتا در ساعات عصرگاهی اتفاق می‌افتد. در ارتفاعات مازندران هم بارش‌های رگباری را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین در شمال استان هرمزگان نیز احتمال بارش برای امروز وجود دارد. برای فردا پنجشنبه در ارتفاعات استان مازندارن بارش‌هایی را پیش‌بینی می‌کنیم و همچنین جنوب استان کرمان و شمال استان هرمزگان مخاطرات بارشی را خواهیم داشت. در شمال استان هرمزگان و جنوب کرمان با توجه به بارش‌ها احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و وقوع سیلاب نیز وجود دارد، اما بارش‌ها به صورت محلی و نقطه‌ای است و ممکن است در محورهای مواصلاتی تهران و شمال مانند جاده چالوس احتمال وقوع مخاطرات سیلابی وجود داشته باشد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران وضع هوای سازمان هواشناسی درباره وضعیت دمای هوا گفت: برای شهر تهران ما تقریبا تغییرات دمایی محسوسی طی امروز و فردا مشاهده نمی‌شود، اما روز جمعه و شنبه با مقداری کاهش دما در تهران مواجه خواهیم شد. در سایر مناطق کشور نیز در نیمه غربی مقدار کمی افزایش دما خواهیم داشت. روزهای  جمعه و شنبه نیز کاهش دما در اغلب مناطق کشور پیش بینی می شود. طبیعتا مناطق جنوبی کشور دمای بالا خواهند داشت که این طبیعت تابستان است.

وی در پاسخ به این سوال که هشدار موج گرما مربوط به کل کشور است، گفت: برای کل کشور چنین موجی نداریم اما در خوزستان عمدتا گرم است و طی روزهای پنجشبه و جمعه به ویژه روز پنجشنبه در بخش‌هایی از استان خوزستان شاهد دمای بیش از ۵۰ درجه خواهیم بود. روز جمعه هم همینطور خواهد بود. در استان بوشهر نیز دمای بیش از ۵۰ درجه در برخی از مناطق پیش‌بینی می‌شود.