نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: بسیار سخت است پا در جا پای سرورم، رفیقم، محبوب دلم، شهید آیت الله آل هاشم بگذارم و خدمت کنم اما هر چه در توان دارم به کار خواهم بست.

به گزارش جارچی اخبار، حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل، روز پنجشنبه در شورای اداری آذربایجان شرقی با محوریت تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، اظهار کرد: با هر بهانه ای که بود تلاش کردم مسئولیت سنگین و کار سخت نمایندگی ولی فقیه را قبول نکنم اما وقتی ریاست دفتر مقام رهبری گفتند امر حضرت آقا است، تسلیم حکم رهبر عزیزتر از جانمان شدم و افتخار می کنم که نماینده معظم له در این منطقه هستم.

وی خاطرنشان کرد: از مسئولان استان می‌خواهم در کمک کردن به من صداقت را در اولویت قرار دهند و کمک یار و کمک کار هم برای خدا و اخلاص خدا باشیم.

مطهری اصل ادامه داد: در کمک کردن به من صداقت اصل اول است و اگر صداقت باشد، باقی کارها با اخلاص پیش می‌رود.

آذربایجان سرافراز و تبریز قهرمان تجلی تعلق خاطر عمیق مردم به ارزش‌های والای اسلامی است

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: آذربایجان سرافراز و تبریز قهرمان از گذشته های دور، تجلی تعلق خاطر عمیق مردم به ارزش‌های والای اسلامی، مرکز دفاع از استقلال و هویت ملی ایران برابر دشمنان و کانون بصیرت مثال زدنی در راه دفاع از ارزش‌های بیش از یک دهه گذشته است.

تراب محمدی اظهار کرد: خطه آذربایجان به خود می بالد که در مقاطع حساس تاریخی، پشتیبان ایران و دژ مستحکمی در برابر بیگانگان بوده و این هویت ملی و ایرانی و بینش تاریخی مردم آذربایجان سبب شده تا در دوران‌هایی چون پیروزی انقلاب و هشت دی ۸۸ به نقطه کانونی دفاع از ارزش های اسلام و ایران عزیز بدل شود.

وی افزود: حضور و پیشگامی علمای انقلابی مجاهد همچون شهید خیابانی، قاضی طباطبایی، مدنی، مجتهد شبستری و آل هاشم، نقش بارزی در تحکیم ارزش ها داشته اند.

وی یادآور شد: چه افتخاری برای مردم آذربایجان بالاتر از اینکه رهبر معظم انقلاب، این خطه را مرکز تمدنی و فرهنگی شمالغرب کشور معرفی کردند.

دولت مردمی سیزدهم از زمان روی کار آمدن با تثبیت شرایط، احصای فرصت ها و تدوین مدل توسعه استان، برنامه ریزی برای ظرفیت‌ها را پیگیری و اجرایی کرد.

وی خاطرنشان کرد: دولت مردمی سیزدهم از زمان روی کار آمدن با تثبیت شرایط، احصای فرصت ها و تدوین مدل توسعه استان، برنامه ریزی برای ظرفیت‌ها را پیگیری و اجرایی کرد، این رویکرد با تحول در گفتمان پیشرفت و عدالت با حضور سردار خرم در سمت استانداری آغاز و با حضور مالک رحمتی تداوم یافت.

وی یادآور شد: ۲ سفر هیات دولت به استان و توجه ویژه شهید رئیسی به پروژه‌های نیمه تمام زمینه ساز تسریع روند پیشرفت استان شد.

محمدی ادامه داد: در چهار ماه گذشته، استان شاهد برگزاری چهار انتخابات مهم بوده است که در تمام آن‌ها، چهار مولفه مورد تاکید رهبر شامل مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت توسط مجریان انتخابات استان مدنظر بود.

وی گفت: با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مشارکت مردم، صفحه تابناک دیگری بر افتخارات انقلاب افزوده و منجر به انتخاب فرزند ایران و آذربایجان شد.

وی همچنین یادآور شد: در جریان پرواز اردیبهشت، در کنار شهدای وارسته خدمت، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب تبریز حضور داشت، خاندان محترم آل هاشم از دیرباز همواره شهره به انقلابی، مردم داری و حسن خلق بوده و در هفت سال گذشته که شهید آل هاشم به عنوان نماینده ولی فقیه در استان انتخاب شد، جلب حداکثری گروه‌های مردمی و جوانان ذیل پرچم ولایت و نماز عبادی سیاسی جمعه بخشی از کارنامه درخشان ایشان است.

وی اضافه کرد: بینش عمیق اسلامی، جامع نگری، سلوک صمیمانه، ساده زیستی، رفتار پدرانه و تواضع شهید آل هاشم سبب شد تا نام و یادشان در کنار نام شهید رییسی و شهدای محراب در دفتر خدمت و جهاد جاودانه بماند.

وی اظهار کرد: اکنون با تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام مطهری اصل به سمت نماینده ولی فقیه در استان منصوب شده‌اند که مزین به تقوا، اخلاص، مردم داری و مراتب برجسته علمی هستند.
محمدی خاطر نشان کرد: امروز بیش از پیش ترویج ارزش های اسلامی و تقویت گفتمان اسلامی از پایگاه نماز جمعه برای مردم باید تقویت یابد.

وی یادآور شد: خادمان ملت در دولت با بهره گیری از راهنمایی های نماینده ولی فقیه در استان تا آخرین روز ماموریت خود با روحیه جهادی در سنگر ایران اسلامی خواهد بود.

اهدای لوازم شخصی شهید آل‌ هاشم به موزه آذربایجان

به گزارش ایرنا، همچنین در این مراسم لوازم شخصی و عبای شهید خدمت آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم در مراسم معارفه نماینده جدید ولی فقیه در استان آذربایجان‌ شرقی به موزه آذربایجان تبریز اهدا شد.

رونمایی از مستندهای ساخته شده در خصوص شهدای خدمت توسط صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی از دیگر بخش های مراسم معارفه بود.

در این مراسم از خدمات شهید آیت الله سید محمد علی آل هاشم تجلیل و حجت الاسلام احمد مطهری اصل به عنوان نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز معرفی شد.

رهبر انقلاب در حکمی، حجت‌الاسلام احمد مطهّری اصل را به‌ عنوان نماینده جدید ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز منصوب کردند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل، متولد ۱۳۴۱ در تبریز است. وی پس از شهادت سومین شهید محراب و ششمین امام جمعه تبریز حضرت آیت الله سید محمدعلی آل هاشم از سوی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) از تیرماه ۱۴۰۳ به نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امامت جمعه تبریز منصوب شده است.

هفتمین امام جمعه تبریز فرزند مرحوم فرامرز از معتمدین و کسبه محله سیلاب تبریز و برادر شهید داود مطهری روحانی شهید شاخص آذربایجان شرقی است. او بعد از گذراندن تحصیلات ابتدایی در شهر تبریز برای ادامه تحصیل و فراگیری علوم دینی وارد حوزه علمیه تبریز شد و در حوزه های علمیه شهرهای مقدس قم و مشهد مشغول به تحصیل و تهذیب نفس شد.

وی در مدت تحصیل خود از محضر علمای اعلام تلمذ و به مدت ۱۵ سال از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۸ در درس خارج فقه مقام معظم رهبری شرکت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل تحصیلات خود را تا مقطع سطح ۴ حوزوی گذرانده و به مدت ۱۰ سال بعنوان استاد مدارس علوم دینی، ۲۰ سال بعنوان استاد دانشگاه و هشت سال به عنوان امام جمعه موقت تبریز مشغول فعالیت بوده است.

علاوه بر آن حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل ۲۲ سال در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران مشغول خدمت بوده است و ۵ سال نیز در این سازمان مسئولیت معاونت پژوهشی را عهده دار بوده است.

وی که از یاران دیرین شهید آیت الله آل هاشم است. از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۴۰۱ به مدت پنج سال مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی را بر عهده داشته است.

این روحانی تبریزی در دوران دفاع مقدس نیز به عنوان روحانی بسیجی و از نیروهای لشکر عاشورا در جبهه های حق علیه باطل حضوری فعال داشت و با فرماندهان صاحب نام و اثرگذار هم رزم بوده و از مدافعان شهر سوسنگرد و آزاد سازی شهر بستان بوده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز بیش از ۴۰ سال از عمر خود را در منابر سخنرانی و روضه خوانی ائمه معصومین علیهم السلام و امام جماعت مساجد مختلف در جای جای ایران اسلامی صرف کرده است.