عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی پیام حضور مردم در انتخابات را تقویت نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: هر دو طیف، چه آنها که به رئیس جمهور منتخب رأی دادند و چه آنها که به نامزد دیگر رأی دادند، نقش قابل توجهی برای تأثیرگذاری بر سرنوشت آینده کشور ایفا کردند، از این‌رو انتظار این است که پیام‌ها و خواسته‌ها و مطالبات هر دو دسته مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش جارچی اخبار، حمیدرضا ترقی، پیام مشارکت فزاینده مردم در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری را حاکی از این عنوان کرد که مردم ضمن امیدواری به تأثیرگذاری رأی‌شان تلاش کردند حداکثر توان‌شان را برای بالابردن مشارکت هم در جهت تقویت نظام جمهوری اسلامی، هم در جهت حمایت از نامزد مورد نظرشان به کار بگیرند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تصریح کرد: طبیعتا هر دو طیف، چه آنها که به رئیس جمهور منتخب رأی دادند و چه آنها که به نامزد دیگر رأی دادند، نقش قابل توجهی برای تأثیرگذاری بر سرنوشت آینده کشور ایفا کردند، از این‌رو انتظار این است که پیام‌ها و خواسته‌ها و مطالبات هر دو دسته مورد توجه قرار بگیرد.

ترقی با اشاره به تحرکات دشمن به ویژه ضد انقلاب خارج‌نشین برای کاستن از حضور مردم در عرصه انتخابات اظهار داشت: این میزان مشارکت در شرایطی رخ داد که تلاش دشمنان انقلاب اسلامی بر جلوگیری از مشارکت و رأی دادن مردم و ایجاد ترس و وحشت متمرکز شده بود و طراحی‌های مختلفی برای ناامن کردن انتخابات صورت گرفته بود. آنها حتی فراخوان داده بودند که در هزار میدان مردم را علیه انتخابات بسیج کنند.

وی تأکید کرد: اما همه اینها خنثی شد و دشمن نتوانست کوچکترین تحرکی برای از بین بردن امنیت انتخابات انجام دهد و این امر نشان‌دهنده ثبات و استحکام و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در برگزاری سالم و به موقع انتخابات است.

عضو حزب مؤتلفه اسلامی با فراخواندن افرادی که نامزدشان رای نیاورده به حفظ وحدت و انسجام و پرهیز از تفرقه و تشتت و درگیری‌های بی‌فایده، به آن‌ها توصیه کرد: علل و عوامل رأی نیاوردن نامزدشان را مورد بررسی و بازخوانی قرار دهند و با نظارت و پیگیری مطالبات خودشان به رئیس جمهور منتخب کمک کنند که از پس چالش‌ها و مشکلات فراروی دولت برآید و بتواند امیدی را که در مردم پدید آمده محقق کند و بخشی از مشکلات مردم را به خصوص در حوزه اقتصاد حل کند.

این فعال سیاسی به نقش مجلس در همکاری با دولت چهاردهم برای حل مشکلات کشور پرداخت و تأکید کرد: البته طبیعی است مجلس هم در این زمینه نقش بسیار مؤثری دارد. ضمن اینکه باید مراقب باشد شایسته‌سالاری در دولت حاکم شود، و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دولت همکاران خودش را از کسانی که با نظام و امام و انقلاب زاویه دارند انتخاب نکند نیز باید مورد توجه مجلس باشد تا ان‌شاءالله در نهایت دولتی کارآمد کارشناس و متعهد داشته باشیم که در چارچوب سیاست‌های نظام و مقام معظم رهبری کار و فعالیت خود را آغاز کند.