سوگواره شیرخوارگان حسینی به یاد علی اصغر، طفل شیرخواره امام حسین (علیه السلام) همزمان با سراسر کشور در مناطق مختلف آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش جارچی اخبار، در این مراسم که هر ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می شود مادران عاشورایی، نوزادان شیرخوار خود را به همایش شیرخوارگان حسینی می آورند و در مظلومیت طفل مظلوم کربلا اشک می ریزند و سوگواری می کنند.

مادران عاشورایی عهد می بندند که فرزندشان را در مکتب سرخ امام حسین علیه السلام برای سربازی حضرت مهدی (عج) پرورش دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفقلی زاده سرایی نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا در مراسم شیرخوارگان حسینی در مصلای امام خمینی تبریز با بیان اینکه امروز میلیون‌ها مادر فرزندان خود را فدای علی اصغر(ع) رباب می کنند ، گفت: شما آمده‌اید بگویید که این فرزندان را سربازی برای اسلام و برای اهل بیت(ع) تربیت می‌کنید .

وی با اشاره به اینکه امروز فرهنگ دفاع کردن و ایستادگی برابر ظلم عالم‌گیر شده است، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) درس غیرت و آزادگی به ما بدهد، اظهار کرد: این فرزندان نماد سربازی برای اهل بیت(ع) هستند و میلیون ها علی اصغر(ع) تربیت می‌شوند تا از انقلاب محافظت کنند .

وی با بیان اینکه مکتب حسین(ع) مرزهای جغرافیایی را عبور کرده و در مذهب‌های مختلف جریان پیدا کرده است، افزود: عاشورا حماسه‌ساز است و دیندار واقعی کسی است که مثل یاران امام حسین(ع) باشد.

مادران عاشورایی در مصلای تبریز همچنین یاد کودکان شهید غزه را گرامی داشتند و آزدی قدس شریف و پیروزی جبهه مقاومت انقلاب اسلامی را در برابر صهیونیستهای کودک کش از درگاه خدای متعال خواستار شدند.

تربیت مکتبی کودکان، رساندن پیام مظلومیت امام حسین (علیه السلام) و طفل شیرخوار ایشان به جهانیان، تبیین اهداف نهضت عاشورا و ایستادگی در برابر ستمگران از اهداف برگزاری این همایش جهانی است.