سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور آخرین وضعیت آتش سوزی در منطقه خاییز را اعلام کرد.

به گزارش جارچی اخبار، حسین ظفری درباره آخرین وضعیت آتش سوزی در منطقه حفاظت شده خاییز گفت: از عصر روز نوزدهم تیرماه آتش سوزی در منطقه خاییز شدت گرفت و روز بیستم و بیست و یکم بر شدت آتش سوزی اضافه شد.

وی ادامه داد: در طی دو روز گذشته برای خاموش کردن آتش در این منطقه از بالگردهای نیروی هوافضای سپاه و همچنین بالگرد هلال احمر برای اعزام نیرو به این منطقه استفاده شد و حدود ۳۰۰ نفر نیرو برای خاموش کردن آتش به این منطقه اعزام شدند. همچنین از این بالگردها و هواپیمای سپاه برای آبپاشی در منطقه نیز استفاده شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: صبح امروز به ما اطلاع دادند که آتش در این منطقه تقریبا مهار شده است و در حال لکه گیری هستند. اما با توجه به اینکه در طی دو الی سه روز گذشته باد شدید در این منطقه داشتیم و همچنین منطقه شیب دار و صعب العبور بود متاسفانه شاهد بودیم که آتش در برخی از مناطق شعله‌ور می‌شد و در برخی از نقاط نیروها درگیر آتش می‌شدند.

ظفری تصریح کرد: امروز صبح گفتند هم از سمت کهکیلویه و بویراحمد و همچنین از سمت خوزستان آتش مهار شده است و حضور نیروهای جهادی و منابع طبیعی و محیط زیست باعث شده است که شب گذشته بتوانند آتش را مهار کنند و امروز صبح آتش در اکثر مناطق مهار شده است و امیدواریم بتوانند آن را تثبیت کنند و دوباره شعله‌ور نشود.

وی ادامه داد: خاییز یک منطقه حفاظت شده است یکی از دلایلی که در این منطقه آتش سوزی طولانی داشتیم این بود که به دلیل بارش‌هایی که داشتیم علف‌های این منطقه رشد خوبی داشت و این علف‌ها کوتاه نشده بودند. در سال‌های قبل نیز آتش سوزی‌های مشابهی در این منطقه داشته‌ایم که در سال ۹۸ تقریبا ۸ روز طول کشید تا آتش سوزی در این منطقه مهار شود. خداروشکر در طی این دو الی سه روز گذشته اقداماتی که انجام شد باعث شد تا در اولین فرصت و تقریبا سه روز بعد از شروع حریق، آتش سوزی مهار شود.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: بغیر از خاییز یک منطقه دیگر در کرمانشاه داشتیم که الحمدالله آن منطقه نیز مهار شده است و مشکل خاصی در آن جا وجود ندارد. الان بیشتر تمرکز و توجه ما بر منطقه خاییز است.