رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: نتایح امتحانات نهایی پایه دوازدهم برای حدود ۹۸۰ هزار دانش‌آموز بعداز ظهر امروز روی سامانه my.medu.ir قابل مشاهده است.

به گزارش جارچی اخبار، محسن زارعی امروز در گفت‌وگویی درباره اعلام نتایج امتحانات نهایی اظهار کرد: ۵۲ درصد دانش‌آموزان پایه دوازدهم دختران و ۴۸ درصد پسران هستند.

وی با اشاره به اینکه نتایح امتحانات نهایی پایه دوازدهم بعداز ظهر امروز – شنبه – روی سامانه my.medu.ir قابل مشاهده است، افزود: ۲۵ میلیون پاسخنامه امتحانات نهایی توسط بیش از ۱۰۰ هزار معلم، تصحیح شده است و هر پاسخنامه دو بار توسط دو مصحح تصحیح و جمع نمرات توسط سامانه انجام شده است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در صورت مغایرت نمرات تا یک نمره، نمره بالاتر برای دانش‌آموز اعمال می‌شود، اگر مغایرت نمرات ۲ مصحح بیش از یک نمره بود پاسخنامه در اختیار مصحح سوم قرار می‌گیرد و نمره نهایی توسط مصصح سوم با مشاهده نظر ۲ مصصح قبل و تصحیح مجدد، اعلام می‌شود.

زارعی یادآورشد: اگر همچنان میان نمرات سه مصحح، مغایرت وجود داشت پاسخنامه برای بازبین ارسال می‌شود بنابراین ممکن است دانش‌آموزان امروز هنگام اعلام نتیجه مشاهده کنند که برخی دروس در حال بازبینی است که این به معنای کنترل نهایی است.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان امروز بعد از اعلام نمرات امتحانات نهایی به مدت ۴۸ ساعت فرصت ارائه درخواست بررسی مجدد (اعتراض) دارند، هنگام مشاهده نمرات در سامانه، گزینه درخواست بررسی مجدد برای آنها فعال است که در صورت ثبت درخواست، برگه برای تصحیح در اختیار مصحح چهارم قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: مصحح چهارم از ابتدا کار تصحیح برگه امتحانی را آغاز می‌کند و تأکید شده است تا از معلمان خبره در گروه‌های آموزشی برای تصحیح چهارم استفاده شود. دانش‌آموزان توجه داشته باشند با ثبت درخواست بررسی مجدد ممکن است نمره دانش‌آموز، کاهش یا افزایش داشته یا همان نمره قبلی ثبت شود.

زارعی یادآورشد: به دانش‌آموزان توصیه می‌کنم با توجه به راهنمای تصحیح منتشرشده در سایت مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش و پس از اطمینان از افزایش نمره خود، درخواست تصحیح مجدد را ارائه دهند.

وی عنوان کرد: اگر دانش‌آموز درخواست بررسی مجدد را ثبت کرد، برگه او برای تصحیح چهارم ارسال و پس از آماده شدن نتیجه، پیامکی برای دانش‌آموز ارسال می‌شود که پس از دریافت پیامک می‌تواند برای مشاهده نمره به سامانه مراجعه کند.