شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی “آسدا” پس از اعتراض کارکنان معترض به تعیین پایین کف دستمزد، در اداره خود دچار مشکل شده است.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از شبکه انگلیسی بی.بی.سی، جمعی از کارگران فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی “ASDA” (آسدا) در انگلستان و در شهر نورت همشایر اقدام به اعتراض و تحصن مقابل درب فروشگاه مرکزی این شرکت کردند.

شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی “آسدا” پس از اعتراض کارکنان معترض به تعیین پایین کف دستمزد، در اداره خود دچار مشکل شده است.

هفته گذشته به دنبال اعتراض کارکنان این فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شرکت یاد شده ناعادلانه بودن پرداخت‌های خود را رد کرده است.

اعضای اتحادیه سراسری کارگران بریتانیا “GMB” در فروشگاه Asda در شهرهای نورت همشایر و کترینگ، روز سه شنبه در مقابل سوپرمارکت‌ها اعتراض کردند.

اعضای این اتحادیه در این فروشگاه‌های زنجیره‌ای اعلام کردند: کارگران مجموعه، که اغلب زن هستند، تا ۳ پوند در ساعت کمتر از مردانی کارکنانی که در بخش توزیع شرکت دارند، حقوق دریافت می‌کنند..

فعالان کارگری انگلیس می‌گویند که آسدا در زمینه نابرابری جسنیتی در پرداخت حقوق برابر بیش از یک دهه است که مشکل دارد.

همچنین اتحادیه کارگری مذکور ادعای عدم پرداخت حقوق معوق این شرکت را طی سنوات گذشته مطرح کرده که پرونده دادگاه آن قرار است در ماه سپتامبر از سر گرفته شود.

مقامات اتحادیه تخمین می‌زنند که دستمزد اندک کارگران زن این شرکت در درون غرفه‌ها توانسته تا ۳.۸ میلیون پوند به دارایی اضافه شرکت بیفزاید.

اتحادیه مدعی شد که از دید مشتریان این شرکت نیز، «بسیاری از ارباب رجوع ها هم از نحوه رفتار شرکت آسدا با کارگران زن خود شوکه شده‌اند»!

شرکت “Asda” معامله می‌شود و اغلب به نام ASDA نامیده می‌شود، یک سوپر مارکت و پمپ بنزین زنجیره‌ای بریتانیایی است. دفتر مرکزی آن در لیدز، انگلستان است. این شرکت در سال ۱۹۴۸ (بلافاصله پس از پایان جنگ جهانی دوم) به عنوان فروشگاه‌های لبنیات و مزرعه‌های و محصولات گوشت دام ثبت شد.