رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: آتش‌سوزی جزئی که بر اثر اتصال پریز برق یخچال در اتاق استراحت کادر بیمارستان شهید بهشتی به وجود آمده بود، بلافاصه مهار شد.

به گزارش جارچی اخبار، دکتر اللهوردی ارجمند روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اتصال برق موجب آتش گرفتن سقف «پی وی سی» اتاق عمل و انتشار دود در داخل بیمارستان شد و بیماران بلافاصله به محوطه انتقال یافتند.

وی با بیان اینکه بیماران نیازمند عمل جراحی به صورت فوری به بیمارستان سینا منتقل شدند، افزود: در این حادثه به هیچ‌یک از کادر بیمارستان و بیماران آسیب نرسید و دود ناشی از آتش‌سوزی نیز به زودی تخلیه می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مراغه نیز بیان کرد: وقوع حادثه در این بیمارستان در ساعت ۱۶:۶ به شماره تلفن ۱۲۵ این سازمان اطلاع داده شد و آتش‌نشانان در عرض سه دقیقه از ۲ ایستگاه به محل اعزام شدند و آتش‌سوزی را مهار کردند.

«رضا طریقی‌نیا» این را هم بیان کرد: آتش‌سوزی تنها در یک اتاق اتفاق افتاد و اگر به سرعت مهار نشده و به اتاق‌های جنبی انتقال می‌یافت، امکان داشت خسارت زیادی به بیمارستان وارد کند.

بیمارستان شهید بهشتی مراغه به بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان، زایشگاه، بخش جراحی، اتاق عمل و اورژانس مجهز است و مادران پرخطر جنوب آذربایجان‌شرقی در بیشتر موارد به این بیمارستان ارجاع می‌شوند.

این بیمارستان که در سال ۱۳۱۵ شمسی تاسیس شد، جزو قدیمی‌ترین بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی است؛ بیمارستانی که ابتدا به نام «شیر و خورشید» شناخته می‌شد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به نام هلال احمر فعالیت کرد و سپس تغییر نام داد و به نام شهید والا مقام دکتر بهشتی نام‌گذاری شد.