نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی گفت: به نظرم کارآمدی و تجربه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های است که دولت آقای پزشکیان باید حتما داشته باشد و مردم باید درک واقعی از حضور کارشناسان و متخصصان در کابینه را داشته باشند.

به گزارش جارچی اخبار، مجید نصیرپور، درباره ضرورت همکاری بین مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم گفت: همکاری بین دولت و مجلس یک امر بدیهی و قطعی است و حتما برای اداره کشور همکاری بین دو قوه و نهاد ضروری است و به هر میزان همکاری کیفیت و کمیتش افزایش پیدا کند طبیعتا اثر آن بر زندگی مردم مشهود خواهد بود.

نماینده سراب خاطرنشان کرد: توقع ما از دولت چهاردهم به دلایل مختلف در حوزه همکاری با مجلس بیش از دولت‌ها و مجالس قبلی است. یکی از دلایل این است که دولت و مجلس تقریبا همزمان کار خودشان را آغاز کرده‌اند و می‌توانند هماهنگی بین هم ایجاد کنند و در جهت رفع مشکلات مردم حرکت داشته باشند و بهانه‌ی این که این دولت و مجلس باهم همزمانی نداشته‌اند و درک درستی از شرایط هم نداشتند در این دوره نیست.

وی ادامه داد: دلیل دیگر این ضرورت این است که هم دولت و هم مجلس شعار رفع محرومیت‌های اقتصادی و معیشتی و تامین عزت مردم را داده‌اند و می‌دهند و طبیعتا پایبندی به این شعارها این ضرورت را ایجاد می‌کند که این همکاری در سطح قابل قبولی افزایش پیدا کند.

نصیرپور بیان کرد: اما راه این است که بلافاصله بعد از استقرار دولت و تشکیل کمیسیون‌های تخصصی مجلس جلسات مشترکی در موضوعات مختلف گذاشته شود تا ادبیات مشترک تولید شود و با این ادبیات به اصلاح قوانین مورد نیاز بپردازیم یا این که به ارائه لوایح کارشناسی از سوی دولت برسم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه روی لوایح تاکید دارم از این جهت است که ما همیشه از طریق طرح‌ها خیلی از موضوعات را در مجلس پیگیری می‌کنیم این در حالی است میزان منابع و اقتضائات دولت را شاید درست درک نکرده باشیم، همان موضوعی که بارها مقام معظم رهبری در طول مجلس یازدهم به آن مجلس موکداً تاکید می‌کردند که مجلس از ارائه طرح‌های دارای هزینه‌ بالا که قابل اجرا نیست پرهیز کند لذا به نظر می‌آید در اولین روزهای آغاز به کار دولت و مجلس همگرایی ایجاد شود و باتوجه واقعیت‌های دولت و مملکت اقدام به طراحی لوایح مورد نیاز در مواقع ضروری مهم است.

نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در دوره اول دولت آقای روحانی ما این تجربه را داشتیم که کارگروه‌های مشترک بین دولت و مجلس تشکیل می‌شد و به جای طرح موضوع از طریق رسانه‌ها مشکلات را در جلسات اختصاصی و موضوعی مطرح می‌کردیم درباره‌اش تصمیم‌گیری و تقسیم کار صورت می‌گرفت. مجلس و دولت هم مستقلاً‌ کار خودشان را انجام می‌دادند و به نظرم امور آن زمان به سامان‌تر بود و فکر می‌کنم دولت آقای پزشکیان در این مسیر پیش‌قدم شود و حتما همگرایی با روش‌های متعددی از جمله تشکیل کارگروهای تخصصی در حوزه اقتصاد، معیشت، ازدواج، خانواده، فرهنگ و … می‌تواند صورت گیرد و تصمیمات و راهکارهای اجرایی  استخراج شود.

وی در خصوص ویژگی‌های کابینه دولت چهاردهم گفت: به نظرم کارآمدی و تجربه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که دولت آقای پزشکیان باید حتما داشته باشد و مردم باید درک واقعی از حضور کارشناسان و متخصصان در کابینه را داشته باشند.

نصیرپور بیان کرد: به رغم نظراتی که در سال‌های اخیر درباره بکارگیری جوانان در سطوح مختلف همواره مطرح شده است ضمن این‌که با این مسئله موافقت دارم اما معتقدم هیأت وزیران محل تجربه اندوزی نیست و حتما باید افراد با تجربه و در تراز وزارت باشند و این را مردم هم به طور عینی باید مشاهده کنند و هم به طور عملی باید در زندگانی خودشان حتما احساس کنند و از نیروی جوان‌تر هم در بخش‌های مختلف دولت می‌توان استفاده کرد.