رئیس سازمان دامپزشکی کشور از صادرات ۱۲ هزار و ۳۸۸ تن گوشت مرغ از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: بخش عمده این صادرات به کشورهای همسایه صورت می گیرد.

به گزارش جارچی اخبار، مجتبی نوروزی روز شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ در حاشیه مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته ایران ۱۴۰۳ افزود: همچنین از ابتدای سال تاکنون حدود ۵۰ هزار تن تخم مرغ به کشورهای هدف صادر شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور وضعیت تولید و صادرات را مناسب عنوان کرد و اظهار داشت: اگر میزان تولید مرغ به چهار دوره کامل برسد ظرفیت صادرات ۲۵۰ هزارتن گوشت مرغ در سال را داریم.

وی درباره بیماری تب برفکی گفت: اکنون در بحث شیوع بیماری تب برفکی در داخل کشور مشکلی نداریم زیرا واکسیناسیون به خوبی در حال انجام است.

نوروزی سطح ایمنی دام ها را مطلوب ارزیابی کرد و از دامداران خواست با فازهایی که دام ها را واکسینه می کنیم همراهی کنند تا مشکلی در این خصوص پیش نیاید.

تب کریمه کنگو تحت کنترل است
رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره وضعیت بیماری تب کریمه کنگو نیز گفت: اکنون این بیماری در استان های هرمزگان، خوزستان، فارس و سیستان و بلوچستان وجود دارد اما تحت کنترل است به طوری سطح درگیری بیماری تب کریمه کنگو نسبت به سال گذشته به نصف رسیده است.

وی افزود: از درگیری این استان ها تاکنون ۲۵ نفر مبتلا شده اند که سه فوتی داشته است.

نوروزی گفت: با توجه به اقدامات پیشگیرانه توسط سازمان دامپزشکی کشور در بحث بیماری های دام و طیور مشکلی نداریم و وضعیت مطلوب است.

بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته ایران ۱۴۰۳ از روز شنبه ۳۰ تیر ماه با حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاونین افتتاح شد و تا دوم مرداد ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا است.