سرمربی استقلال درحال حاضر ۶ بازیکن خارجی برای استفاده در فصل بعدی رقابت‌ها در اختیار دارد و این بدان معناست وی دیگر نمی‌تواند به جذب بازیکن خارجی جدید برای تقویت تیمش در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر و آسیایی فکر کند.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایلنا، تیم فوتبال استقلال آرام‌آرام مهیای حضور در لیگ برتر می‌شود. این تیم بعد از خرید بازیکنانی مانند رضاییان، فلاح، زکی‌پور، اسلامی و کوشکی تاحدی زیادی تکلیف اسکواد ایرانی خود را مشخص کرده این درحالی است که تا این جای کار هنوز خبری از جذب بازیکن خارجی در جمع شاگردان نکونام نیست. نکته قابل توجه اینکه طی روزهای اخیر تلاش‌های زیادی برای جذب بازیکن خارجی از سوی مدیریت و کادر استقلال برای تقویت این تیم صورت گرفته اما در واقعیت این تلاش‌ها فعلاً ثمری نداشته تا همه خریدهای استقلالی‌ها فعلاً به همین ۵ بازیکن داخلی ختم شود که برای فصل جدید با آبی‌پوشان قرارداد بسته و در تمرینات این تیم حاضر می‌شوند.

همه ظرفیت‌های خارجی در دسترس جواد

جواد نکونام سرمربی استقلال درحال حاضر ۶ بازیکن خارجی برای استفاده در فصل بعدی رقابت‌ها در اختیار دارد و این بدان معناست که با اضافه شدن یک سهمیه خارجی به لیست تیم‌های لیگ برتری با نظر کارگروه نقل و انتقالات، استفاده بیشتر از بازیکنان خارجی برای آبی‌ها دیگر مقدور نبوده و این سرمربی براساس قوانین دیگر نمی‌تواند به جذب بازیکن خارجی جدید برای تقویت تیمش در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر و آسیایی فکر کند! نکته قابل توجه اینکه با حضور نفراتی مانند بلانکو، سیلوا و ماشاریپوف فعلاً باید تداوم همکاری با این ۳ خارجی را در فصل بعدی قطعی بدانیم و این درحالی است که با وجود حضور ۳ بازیکن خارجی دیگر از جمله منتظر محمد و ۲ بازیکن بوسنیایی در لیست فصل بعدی بزرگسالان استقلال؛ نمی‌توان با اطمینان خاطر درباره این ۳ سهمیه و استفاده از آنها در ترکیب آبی‌ها به صحبت پرداخت. نکته قابل توجه اینکه منتظر و دو بازیکن بوسنیایی هرگز با نظر نکونام جذب استقلال نشده و این سرمربی هم از همان زمانی که سکان هدایت این تیم را عهده‌دار شد نشان داد هیچ‌وقت با این مسئله که کسی بخواهد به واسطه مسائل فنی در کارش دخالت کند، کنار نمی‌آید. در این خصوص می‌توان بازیکنی از فوتبال ازبکستان را مثال زد که نکونام به قیمت از دست رفتن قهرمانی، هرگز حاضر به همکاری با اورونوف نشد!

حالا اما با وجود عملکرد نسبتاً مناسب منتظر محمد در ترکیب فصل گذشته مس رفسنجان فشارها به کادر استقلال برای به خدمت گرفتن این بازیکن بیشتر از هر زمان دیگری شده و این درحالی است که طی روزهای گذشته شایعات حکایت از آن دارد که این باشگاه قصد دارد،‌ دو بازیکن بوسنیایی خود را به صورت قرضی به تیم‌های دیگر منتقل کند تا حداقل به این شکل جای خالی برای استفاده از ۲ بازیکن خارجی دیگر فراهم شود. البته طی روزهای اخیر نیز اخبار دیگری درخصوص سرنوشت دو بازیکن خارجی جدید استقلال که گفته می‌شود با نظر هلدینگ خریداری شده‌اند به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه با درخواست کادر فنی، آلمدین زیلیکیچ وینگر بوسنیایی مورد تأیید قرار گرفته است و در استقلال می‌‌ماند، اما ودران کیوسفسکی دروازه‌بان بوسنیایی به تیم دیگری قرض داده خواهد شد یا با فسخ قرارداد آزاد می‌شود. در این زمینه البته شایعه‌ای هم منتشر شد مبنی بر اینکه کارگروه نقل و انتقالات به باشگاه استقلال برای فسخ قرارداد با این دو بازیکن مجوزی نداده‌اند اما هرچه که هست شنیده‌های خبرنگار ایران ورزشی حکایت از آن دارد که نکونام برای تقویت تیمش برای فصل بعدی به ۲ بازیکن خارجی دیگر نیاز دارد و برای خالی شدن جای این نفرات، مدیریت باید به همین اندازه لیست خارجی‌های این تیم را خلوت کند.

زیلیکیچ برمی‌گردد یا دیپورت می‌شود؟

نکته مهم دیگر درباره یکی از دو بازیکن بوسنیایی استقلال اینکه قرار است زیلیکیچ در اردوی ترکیه مورد استفاده کادرفنی قرار گرفته تا در صورتی که آمادگی لازم را نشان بدهد با این تیم برای قطعی شدن قراردادش به تهران برگردد که در این صورت و با اصراری که نکونام برای جذب دو خارجی دارد؛ منتظر محمد از اولویت ماندن در استقلال خارج می‌شود. گفتنی است طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر اضافه شدن دو بازیکن خارجی دیگر از جمله ایوان آلخو وینگر فصل گذشته تیم کادیز اسپانیا و گائل کاکوتا که سابقه بازی در تیم‌های مطرحی همچون لاتزیو، لیل فرانسه، چلسی، فولهام، سویا، بولتون، موناکو را در کارنامه دارد نیز منتشر شده که این اخبار فعلاً در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است! همه اینها درحالی است که باید به این لیست نام کوین یامگا مدافع هافبک فرانسوی را هم اضافه کرد که طی ۳ فصل اخیر یکی از بهترین‌های استقلال محسوب شده اما فعلاً به خاطر مصدومیت باید دور از لیست این تیم باقی بماند!