نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که با پرداخت ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال، حدود ۹۶ درصد پول چین اول چایکاران پرداخت شده است.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «مهرداد بائوج لاهوتی» با بیان اینکه ۲۵ درصد از خرید برگ سبز چای از چایکاران توسط دولت پرداخت می‌شود، اظهار داشت: در چین اول ۵۷ هزار تن برگ سبز چای از کشاورزان تحویل گرفته شد که ارزش ریالی آن از سهم دولت ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این که یک‌هزار میلیارد ریال در نیمه نخست تیر ماه سال جاری به حساب چایکاران واریز شد، افزود: با پیگیری‌های انجام شده از سازمان چای و دولت، یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هم در آخرین روز تیر ماه به حساب کشاورزان واریز شد که میزان پرداخت دولت به کشاورزان از چین اول به حدود ۹۶ درصد رسید.

به گفته وی، جمع واریزی دولت از سهم ۲۵ درصدی به حساب کشاورزان برای خرید برگ‌سبز چای در چین اول به ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال رسید و ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر باقی مانده نیز در روزهای آینده به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

لاهوتی با اشاره به تلاش کشاورزان برای برداشت برگ سبز چای در چین دوم و سوم، افزود: کشاورزان در چین دوم حدود ۳۰ هزار تن برگ سبز چای برداشت و دولت از آنان خریداری کرده است که در تلاشیم برای برداشت دوم نیز طلب کشاورزان از سهم ۲۵ درصدی دولت بزودی به حساب آنان واریز شود.