رئیس سازمان بهزیستی کشور از افتتاح ۸۰۸۰ پروژه مسکن و اشتغال بهزیستی همزمان در کشور خبر داد و گفت: امروز ۲ هزار و ۶۲۲ پروژه مسکن و پنج هزار و ۴۵۸ پروژه اشتغال همزمان افتتاح شد.

به گزارش جارچی اخبار، علی محمد قادری روز چهارشنبه در نشست خبری افتتاح ۸۰۸۰ پروژه مسکن و اشتغال بهزیستی همزمان در کشور به صورت ویدئو کنفرانس افزود: بیشترین تعداد مسکن ها در استان کرمان با افتتاح ۲۶۲ پروژه مسکن بوده است.

وی ادامه داد: موضوع مسکن و اشتغال در بهزیستی، رشد و جهش جدی داشته است و ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای بهزیستی درنظر گرفته اند.

بیش از ۴۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی در مسیر تحویل است

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: طی ۱۸ سال از سال ۱۳۸۵ تا ابتدای دولت سیزدهم، ۱۴۲ هزار و ۴۸۰ واحد مسکن تحویل شده بود اما طی دولت سیزدهم، ۴۸ هزار و ۴۳۳ واحد مسکونی غیر از عدد امروز تحویل داده شده است.

قادری تصریح کرد: ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی در این دولت، رشد عملکرد بیش از ۳۰ درصدی داشته و بیش از ۴۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی در مسیر تحویل است.

وی در ادامه به بودجه بهزیستی اشاره کرد و گفت: بودجه ۲۴ همتی بهزیستی در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

قادری افزود: اکنون بودجه بهزیستی نسبت به سال ۱۴۰۲، ۴۸ درصد رشد داشته درحالیکه رشد بودجه عمومی کشور طی این مدت ۲۳ درصد بوده است.

۲ هزار ویلچر برقی از سوی سپاه وارد کشور شد

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بیش از ۲ هزار ویلچر برقی از سوی سپاه پاسداران در راستای مسئولیت اجتماعی در بندرعباس تخلیه شده است و تا روزهای آینده در مسیر تحویل قرار خواهد گرفت.

قادری تاکید کرد: در برهه ای ازتاریخ قرار داریم که لازم است گواهی دهیم که نباید مسئولیت اجتماعی را فراموش کنیم.
وی گفت: برای برخی معلولان ساکن در دهستان‌ها و شهرستان‌ها، اقلام توانبخشی و ویلچر مکانیکی، آرزو بود. اما طی این سه سال اقداماتی انجام شد و اکنون هیچ پشت نوبتی اقلام توانبخشی نداریم البته در این زمینه به طور مستمر باید در حال تلاش باشیم.
حق پرستاری در برخی استان‌ها برای معلولان شدید اعمال شد

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: موضوع حق پرستاری که یکی از ارکان قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت است از ابتدای انقلاب تا قبل از دولت سیزدهم برای برخی خانواده‌هایی که معلولان را در خانواده نگهداری می‌کردند دچار محدودیت هایی بود و حق پرستاری فقط به معلولان دارای ضایعه نخاعی اعطا می شد اما امروز در برخی استان ها همه معلولیت های شدید را تحت پوشش قرار داده است.

قادری تصریح کرد: در برخی استان ها ۲۰۰ تا ۹۰۰ درصد افزایش تعداد حق پرستاری داریم و بیش از ۴۵ هزار تراکنش ایجاد شده که رقم امیدآفرینی است.

تسهیل گری قانون معلولان انجام شد
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه کرامت بخشی به جامعه هدف در سرلوحه تکالیف بهزیستی قرار گرفته است، افزود: درباره قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت نیز، انصافا بند به بند تسهیل‌گری و مطالبه گری شده است.

قادری با تشریح خدمات بهزیستی در دولت سیزدهم، افزود: ۱۷ اردیبهشت ماه امسال نیز برای نخستین بار در کشور آزمون اختصاصی استخدامی افراد دارای معلولیت برگزار شد. همچنین بهزیستی در دولت سیزدهم به عضویت شورای ملی کشور درآمد.

وی ادامه داد: طی سه هفته اخیر به ۱۶ شهر از جمله سیاهکل و مناطق محروم سفر کردم. این اقدامات نشانه آن است که در واپسین لحظات دولت سیزدهم، خدمت ادامه دارد. بهزیستی آنقدر در تراز است که در آخرین روزها نیز موضوع تکافل اجتماعی را پیگیری می کند و خودش در میدان حضور دارد. بهزیستی نهاد مقتدر است. همیشه متصل به عالم ماورا هستیم و رئیس جمهور شهید این اقدامات را شنیدند.

وی بیش از ۹ جلسه را وقف بهزیستی کرد و در جلسات بهزیستی حضور داشت و امیدواریم موضوعات و سلسله نظام بهزیستی را برای ما پیگیری کند چراکه در شریعت مقدس به این قائل هستیم که دعا و اتصال به جریان معنوی می تواند گره گشایی کند.
در این مراسم از سامانه اشتغال رونمایی شد.