مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: برگزاری آزمون استخدامی در فروردین ماه سال‌جاری از طرف سازمان جهت تامین قسمتی از افت نیروی انسانی سال‌های گذشته بخش درمان سازمان تامین اجتماعی انجام شده است.

به گزارش جارچی اخبار، مهدی ناقوسی  با اشاره به آخرین اقدامات این سازمان در حوزه اصلاح تعرفه‌ها و پرسنل کادر درمان این سازمان، اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی با در اختیار داشتن حدود ۸۰ بیمارستان ۵ مرکز جراحی محدود و سرپایی و بیش از ۳۲۰ مرکز سرپایی و با بهره‌گیری از حدود ۴۷ هزار نفر کادر درمانی و پشتیبانی در حوزه درمان به بیمه‌شدگان خدمت‌رسانی می‌کند. لذا تامین منابع انسانی کارآمد و مجرب همواره از دغدغه‌های این سازمان است.

ناقوسی ادامه داد: در سال‌های اخیر به منظور حفظ و نگهداشت کادر مورد نیاز مراکز اقداماتی به شرح زیر صورت گرفت: اول: اخذ مصوبه تبدیل وضعیت پزشکان قراردادی به پیمانی که پس از حدود ۷ سال نزدیک به ۷۰۰ نفر پزشک متخصص و عمومی مشمول این مصوبه قرار گرفتند. لازم به ذکر است در سال جاری نیز بیش از ۳۰۰ نفر از همکاران با استفاده از این ضابطه تبدیل وضعیت خواهند شد.

وی افزود: دومین اقدام ما، اخذ مصوبه بکارگیری پزشکان متخصص و پرستاران در قالب قرارداد ۶۴ساعته جهت جبران کسری نیروی انسانی بوده است. همچنین سومین اقدام مجموعه مدیریت درمان سازمان، اختصاص ردیف فوق العاده ویژه به کارکنان رسته بهداشتی درمانی و تغییر رسته کارکنان منشی از اداری به بهداشتی درمانی جهت افزایش انگیزه بوده است.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با اشاره به سایر اقدامات انجام گرفته از سوی مدیران تامین اجتماعی برای افزایش تعداد نیروهای این سازمان در حوزه درمان بیان کرد: برگزاری آزمون استخدامی در فروردین ماه سال‌جاری از طرف سازمان جهت تامین قسمتی از افت نیروی انسانی سال‌های گذشته بخش درمان سازمان تامین اجتماعی انجام شده است.

ناقوسی ادامه داد: لازم به ذکر است برگزاری آزمون استخدامی در نیمه دوم سال‌جاری در دستور کار سازمان قرار دارد. همچنین انعقاد تفاهم نامه بین معاونت‌های درمان سازمان و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جهت اختصاص بخشی از فارغ التحصیلان سالانه گروه تخصصی به مراکز ملکی سازمان بر اساس قانون برنامه ششم توسعه در همین راستا صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: این تفاهم نامه میان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت بر اساس تعاملات و همکاری بین مدیریت‌های درمان و دانشگاه علوم پزشکی مربوطه به طور نسبی در برخی استان‌ها اجرایی شده و در بعضی از استان‌ها محقق نشده است. تفویض به‌کارگیری پزشکان گروه عمومی و متخصص به مدیریت‌های درمان در قالب قرارداد «پرکیس» بدون لحاظ سقف سنی تا ۳ نفر از یک ردیف که بعضی از مشکلات موجود را کاهش داده است، از جمله اقداماتی بوده که در این چهارچوب انجام گرفته است.

این مقام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی در پایان تاکید کرد: اخذ مصوبه بازنگری دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملکرد سازمان و اجرایی شدن آن از ابتدای سال ۱۴۰۲ که بر اساس ارزیابی‌های به‌عمل آمده موجب رضایتمندی پزشکان و بیماران و افزایش جذب و نگهداشت ایشان و افزایش عملکرد در تمامی آیتم‌ها از جمله حوزه بستری و اعمال جراحی شده است، قسمتی دیگر از اقدامات و تلاش‌های ما برای جلب نظر و حفظ نیرو بوده است. همچنین این بازنگری در کنار سایر عوامل برشمرده شده، موجب تراز مثبت تعداد پزشکان در سال ۱۴۰۲ گردید.