مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آغاز پیش فروش سراسری بلیت اتوبوس برای اربعین از سه روز دیگر خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، داریوش باقرجوان درباره پیش فروش بلیت‌های اتوبوس در ایام اربعین اظهار داشت: پیش فروش بلیت اتوبوس از برخی از استان‌ها به سمت استان ایلام و سه مرز مهران، باشماق و تمرچین از روز گذشته یعنی ششم مردادماه آغاز شد اما پیش فروش سراسری از چهارشنبه یعنی دهم مردادماه آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: از روز گذشته فروش بلیت از مبدا برخی از استان‌ها مانند اردبیل را برای ارزیابی‌ها و نیازسنجی‌ها شروع کردیم اما پیش‌فروش تهران- مهران و از تمام استان‌ها از از سه روز دیگر شروع می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره قیمت بلیت اتوبوس اربعین گفت: همانطور که پیش از این اعلام کردیم قیمت بلیت از سوی ستاد اربعین مشخص و مدیران استانی قیمت بلیت از هر استان را پیشنهاد و در ستاد اعلام می‌شود.

باقرجوان درباره نحوه توزیع بلیت‌ها در ایام منتهی به روز اربعین افزود: ۱۶ مرداد ماه روز اول ماه صفر است و هر چه به روز اربعین نزدیک می‌شویم میزان تقاضا افزایش پیدا می‌کند و معمولا دوره تقاضای بلیت رفت ۱۳ تا ۱۵ روزه است و برگشت هم بین ۴ تا ۵ روز به طول می‌انجامد. در روز سرویس با ۳۰ دستگاه اتوبوس در مسیر تهران- مهران هم جوابگوی این میزان از تقاضا نخواهد بود از این رو سرویس‌های فوق‌العاده بر اساس نیاز و تقاضای مردمی فعال خواهیم کرد. بنابراین مردم نگران اتمام بلیت نباشند و در صورت اتمام بلیت در سامانه لیست انتظار درخواست خود را ثبت کنند تا بر اساس نیازهای ثبت شده سرویس فوق‌العده در نظر گرفته شود.

باقرجوان همچنین با اشاره به کارگیری اتوبوس‌های عراقی در ایام اربعین برای جابه‌جایی زائران ایرانی گفت: بخش ترانزیت سازمان راهداری مذاکراتی برای استفاده از ناوگان عراقی انجام داده‌اند و قرار بر این است که تعدادی از اتوبوس‌های عراقی با رانندگان عراقی وارد خاک کشورمان شوند و از شهرهای مختلف ایران زائران را به مقصد می‌رسانند.