رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: از ابتدای دولت سیزدهم، طراحی و بهره‌برداری بیش از ۳۰ سامانه هوشمند در دستور کار سازمان ملی استاندارد ایران قرار گرفت.

به گزارش جارچی اخبار، مهدی اسلام‌پناه،  با بیان اینکه تعدادی از این سامانه‌ها رونمایی شد و تا پایان امسال ۱۰ سامانه دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید افزود: این سامانه‌ها تکلیف سازمان استاندارد بود که از دوره‌های قبل مانده بود و با همت همکاران در جهت تقویت زیر ساخت فناورانه و شفافیت طراحی و در دست بهره‌برداری است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با تاکید بر هوشمندسازی استاندارد، گفت: این سامانه در جهت تسهیل در خدمات‌رسانی و حذف فرایند کاغذی است.

اسلام‌پناه خاطرنشان کرد: بخشی از این سامانه‌ها شامل سامانه جامع اعتباربخشی مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، سامانه جامع ارزیابی انطباق خودرو و نیرومحرکه، سامانه نظارت هوشمند بر عملکرد وسایل توزین و سامانه جشنواره شهید قاسم سلیمانی (خاتم)؛ با هدف انتخاب دستگاه اجرایی برتر در محورهای نظام استاندارد کشور است.

در اسفندماه سال گذشته نیز، با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، سه مشتقات نفتی، باکس حمل امن نمونه و درگاه امن پرداخت سازمان ملی استاندارد ایران به‌منظور جلوگیری از فساد، شفافیت فرایند و تسریع در ارائه خدمات به متقاضیان، در بستر فناورانه طراحی و به بهره‌برداری رسید.