منتخب ارامنه اصفهان و جنوب ایران گفت: توهین صورت گرفته در افتتاحیه المپیک پاریس به مقدسات ادیان الهی پذیرفتنی نیست و موضع گیری رهبران مسیحیان جهان در این باره ضروری است.

به گزارش جارچی اخبار،  گغارد منصوریان روز سه شنبه در گفت و گو ضمن اعلام انزجار از اقدام برگزارکنندگان المپیک پاریس در توهین به مقدسات مسیحیان افزود: توهین به مقدسات ادیان الهی پذیرفتنی نیست و هرچند این نخستین باری نیست که چنین اقدامی انجام می شود ولی موضع گیری قاطع رهبران مسیحیان جهان در این باره ضروری است.

وی ادامه داد: مسیحیان جهان نباید در مورد این اهانت بی تفاوت باشند و از این رو نمایندگان مسیحیان ارمنی در مجلس شورای اسلامی و نماینده جامعه مسیحیان آشوری این عمل شنیع در توهین به مقدسات مسیحیان در بازی‌های المپیک پاریس را محکوم می کنند و به این مناسبت بیانیه ای منتشر کردند.

وی یادآور شد: در این بیانیه آمده است: آنچه امروز رخ داده اتفاقی بسیار تلخ و منزجر کننده است و این نخستین بار نیست تصویری نامناسب از عیسی مسیح (ع) در برخی از رسانه‌ها، تولیدات هنری غربی و اکنون در یک رویداد مهم ورزشی به میزبانی کشور فرانسه اتفاق افتاده است.

بیانیه می افزاید: این رفتار شنیع اسیر خواسته‌های بی‌پایان افراد از دین رها شده است که متاسفانه به دلیل حمایت و تایید رفتارهای غیر انسانی همجنسگرایانه در کشورهای غربی توسط بزرگان حاکمیتی و علی الخصوص سکوت برخی از بزرگان دینی، به مسوولین برگزار کننده المپیک پاریس چنان جرات شنیع را داده که امروز می توانند به راحتی ایمان و اعتقاد مسیحیت را به سخره بگیرند.

لذا ما نمایندگان مسیحیان جوامع شریف آشوری و ارمنی در مجلس شورای اسلامی ایران به تمسخر گرفتن تابلوی شام آخر عیسی مسیح را که در قلب و ذهن مسیحیان واقعی جهان نقش بسته به طور قاطعانه رد و محکوم می‌نماییم و از رهبران دینی مسیحیان سراسر جهان انتظار داریم که در جهت جلوگیری از تکرار چنین رفتارهای شیطانی دیدگاه قاطع خود را مبنی بر محکومیت موضوع همجنسگرایی مشخص نموده و همبستگی خود را با مسیحیان جهان که ایمان آنها مورد اهانت قرار گرفته اعلام نمایند.

وی خاطرنشان کرد: این بیانیه به امضای آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران، گغارد منصوریان نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران و شارلی انویه تکیه نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران رسیده است.