دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی گفت: در زمینه تحقیق و توسعه فناورانه یک مرکز مشترک لوازم خانگی را با کشور چین ایجاد خواهیم کرد.
به گزارش جارچی اخبار، عباس هاشمی امروز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران جهت برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه لوازم خانگی از ۱۹ تا ۲۲ مردادماه اظهار داشت: طراحی و نوآوری محصول، تربیت کارشناسان و شبکه تامین قطعات و تهیه استانداردها را به صورت جدی از طریق این مرکز پیگیری خواهیم کرد.
دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی ادامه داد: بازاریابی و فروش را از طریق این مرکز پیگیری می‌کنیم؛ چراکه چین سهم زیادی در بازار دنیا دارد.
وی تاکید کرد: دیدارهایی را با هیات‌های تجاری سایر کشورها برگزار کردیم تا حلقه‌های صنعت لوازم خانگی را توسعه دهیم.
هاشمی با بیان حجم مالی بازار لوازم خانگی در دنیا ۶۰۰ میلیارد دلار است، گفت: سهم لوازم خانگی ۱.۴ درصد از تولید ناخالص ملی است؛ همچنین سهم مالیات این صنعت ۶۸ درصد از کل مالیات است.
دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی با اشاره به قیمت‌گذاری دستوری، گفت: این موضوع در کشور وجود داشت که انجمن به این مساله با نهادهای مربوطه از جمله وزارت صمت و اتاق بازرگانی جلسه‌های مختلفی برگزار کرد.
وی افزود: آن‌گونه که اعلام شده است قیمت‌گذاری معطوف به کالاهای اساسی شد و از سایر صنایع برداشته می‌شود.
هاشمی بر توسعه ارتباط با سایر کشورهای در صنعت لوازم خانگی تاکید کرد و گفت: جایگاه صنعت لوازم خانگی باید مشخص شود تا به توسعه پایدار صنعتی و به‌تبع صادرات دست یابیم.
دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی عنوان کرد: در تأمین مواد اولیه می‌توانیم به صورت اعتباری از صنایع بالادستی تهیه کنیم که خارج از رانت و مسایل دیگر است که این امر منجر به رونق تولید می‌شود.