پیشکسوت پرسپولیس عقیده دارد این تیم در هر وضعیتی یکی از مدعیان قهرمانی خواهد بود.
به گزارش جارچی اخبار، پایان رافت درباره شرایط سرخپوشان در فصل نقل و انتقالات اظهار کرد: امسال هم تغییرات در تیم زیاد شده و این موضوع نگران کننده است ولی پرسپولیس در این سال‌ها شخصیت قهرمانی خودش را جا انداخته و به واسطه آن همیشه مدعی اصلی قهرمانی است و حتی در سال‌هایی که به ظاهر اوضاع خوبی نداشته هم قهرمان شده است.
وی درمورد قانون سقف بودجه فدراسیون فوتبال گفت: همه فوتبال ما هزینه است و چیز خاصی به باشگاه‌ها نمی‌رسد. در این چندین سال فقط یک عبدالکریم حسن مدافع قطری بوده است، که پارسال به پرسپولیس آمد و خودش را نشان داد و بازیکن خوب و تاثیرگذاری بود و برای قهرمانی زحمت کشید و امسال کشور‌های عربی او را می‌خواستند. این اتفاق خوبی بود که نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان گیر باشگاه پرسپولیس آمد تا بتواند ۲ بازیکن طراز اول بیاورد. به هر حال پرسپولیس باشگاه بزرگی است و باید تقویت شود.
پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: در کل این قوانین هیچ وقت اثر مثبتی نداشته و تجربه هم این را به خوبی نشان می‌دهد. نه رعایت می‌شود و نه قدرتی برای برخورد با آن وجود دارد. فصل قبل هم از چند تیم امتیاز کم کردند و در نهایت امتیازها برگشت و آخرش این است که فدراسیون فوتبال جریمه مالی در نظر می‌گیرد و از این موضوع درآمدزایی می‌کند. به نظرم قانونی که ضمانت اجرایی ندارد نباید گذاشته شود چون در فوتبال ایران قراردادها شفاف نیست.
رافت در مورد اینکه کدام تیم امسال قهرمان خواهد شد، گفت: پرسپولیس و ملوان تیم اول و دوم من هستند. من به خاطر اینکه آذری زبان هستم دوست دارم که تراکتور هم موفق شود. تراکتور تیم خوبی است ولی شاید اشکالی در تیم‌شان هست که این همه بازیکن می‌آورند، اما نمی‌توانند موفق شوند. آنها باید از لحاظ فنی به ساختاری برسند که موفق شوند. به هر حال تراکتور تیم خوبی است و آذری زبان‌های بسیاری طرفدار این تیم هستند و ورزشگاه آنجا هم پر از هوادار می‌شود و شور و شوق زیادی ایجاد می‌شود. من امیدوارم که تراکتوری‌ها هم موفق شوند.