با توجه به افزایش گرمای هوا، کاهش مصرف تخم‌مرغ در تابستان و همچنین افت قیمت این محصول بخشی از تخم‌مرغ تولیدی کشور روی دست تولیدکنندگان باقی مانده بود که اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار میهن وارد عمل شد

رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار میهن از خرید حمایتی بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ تن تخم مرغ مازاد از تولیدکنندگان در سراسر کشور خبر داد و قیمت خرید حمایتی را ۵۳ هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش جارچی اخبار، «حمیدرضا کاشانی» امروز (دوشنبه) درباره وضعیت خرید حمایتی تخم مرغ‌های مازاد از تولیدکنندگان افزود: با توجه به افزایش گرمای هوا، کاهش مصرف تخم‌مرغ در تابستان و همچنین افت قیمت این محصول بخشی از تخم‌مرغ تولیدی کشور روی دست تولیدکنندگان باقی مانده بود که اتحادیه مذکور وارد عمل شد.

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار میهن اظهار داشت: از امروز قیمت خرید حمایتی هر کیلوگرم تخم مرغ مازاد از تولیدکنندگان ۵۳ هزار تومان تعیین شده که این مبلغ ۵ هزار تومان بیشتر از خرید روزهای گذشته است.

به گفته وی، پیش از این حدود ۲ هزار تن تخم مرغ مازاد تولیدکنندگان به قیمت کیلویی ۴۸ هزار تومان از تولیدکنندگان خریداری شده بود که با قیمت تمام شده این محصول فاصله زیادی داشت.

کاشانی تصریح کرد: تعیین قیمت خرید حمایتی تخم مرغ به منظور نزدیک شدن به قیمت تمام شده این محصول است.

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار میهن گفت: تاکنون ۳ هزار و ۶۰۰ تن تخم مرغ خرید حمایتی به منظور حفظ ذخایر داخلی، تنظیم بازار و حتی ارسال به مقاصد صادراتی تحویل اتحادیه سراسری مرغداران میهن شده است.

طبق آمارهای موجود، سال گذشته یک میلیون و ۲۶۰ هزار تن محصول تخم مرغ در کشور تولید شده و همچنین در مجموع یک هزار و ۷۰۰ واحد تولید تخم مرغ و ۶۰۰ واحد پرورش پولت در کشور فعال است.