نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور با ارائه فهرست وزرای پیشنهادی به مجلس پایبندی خود به وفاق ملی را نشان داد و اکنون نوبت نمایندگان است که با رای خوب به کابینه، به دولت کمک کنند تا با قدرت کار خود را آغاز کند.

به گزارش جارچی اخبار، یاسر عربی در آستانه آغاز جلسات رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به کابینه دولت مسعود پزشکیان رئیس جمهور در گفت‌وگو با ایرنا در مورد بررسی عملکرد و سوابق وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم  گفت: کلیت کابینه مثبت است و مولفه‌ها و معیارهایی که رهبر انقلاب در مورد انتخاب وزیران بیان کردند، در فهرست پیشنهادی رئیس جمهور رعایت شده است.

نماینده مردم گرمسار در مجلس تصریح کرد: رئیس جمهور با ارائه این فهرست ثابت کرد که به موضوع وفاق ملی پایبند بوده و عمل کرده و اکنون نوبت نمایندگان است که با رای خوب به کابینه دولت کمک کنند تا با قدرت کار خود را آغاز کند.

وی با بیان اینکه وزیران پیشنهادی سوابق خوبی در کارنامه کاری خود دارند، اظهار داشت: برای نمونه برای وزارتخانه تخصصی بهداشت و درمان فردی چون ظفرقندی معرفی شده است که برنامه جامع و خوبی به مجلس ارائه کرد و توانست نمایندگان را قانع کند.

عربی با بیان اینکه ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات نیز از نخبه‌های علمی کشور به شمار می رود، خاطرنشان کرد: ما همیشه در وزارت ارتباطات از جوانان استفاده کرده و نتیجه خوبی گرفته‌ایم.

این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد که همه وزیران پیشنهادی در کار خود موفق شوند و بتوانند مشکلات کشور حل کند.

فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، یکشنبه ۲۱ مردادماه به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

کمیسیون‌های تخصصی مجلس از روز دوشنبه ۲۲ مردادماه، بررسی برنامه‌ها، اهداف و دیدگاه‌های وزرای پیشنهادی دولت را در دو شیفت آغاز کردند.

وزرای پیشنهادی دولت در هفته جاری در همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور یافتند و کمیسیون‌ها هم نتیجه بررسی‌های انجام شده و جمع‌بندی را به هیات رئیسه اعلام کردند.

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم از روز شنبه – ۲۷ مرداد – آغاز می شود و این روند به صورت دو شیفت در صحن علنی مجلس تا چهارشنبه (۳۱ مردادماه) ادامه خواهد داشت.