نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: : وزرا باید تقویمی را ارائه کنند که در چارچوب آن تقویم تعهداتشان در خصوص جبران ناترازی‌ها در بخش‌های مختلف را متعهد شوند. دولت آقای پزشکیان فرصت پرداختن به حاشیه‌ها را ندارد. آقای پزشکیان منادی وحدت و اتحاد است، دولت همراه آقای پزشکیان نباید خودش تبدیل به مسئله شود. این دولت، دولت راه‌حل است و وزرایی در این دولت هستند که هر کدام‌شان یک راه حل دارند.

به گزارش جارچی اخبار، محمدعلی وکیلی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، در رابطه با مسائل و معضلاتی که دولت وفاق ملی باید پیش از همه به آن‌ها بپردازد، گفت: این دولت، دولت وفاق و دولت فراگیر است که انتظار می‌رود کابینه آن نقش ملی را ایفا کنند. از وزرای هر وزارت‌خانه انتظار می‌رود که نقش یک رجل ملی را ایفا کنند تا دولت ملی به معنای واقعی خود دولت وفاق ملی باشد. نه به معنای آنکه جزایر مختلفی در درون دولت شکل بگیرد.

شعارهای اصلی پزشکیان باید در صدر اولویت فعالیت‌های دولت قرار گیرد

وی در پاسخ به این پرسش که دولت چهاردهم باید چه مولفه‌هایی را در اولویت اقدامات و تصمیم‌گیری‌های خود قرار دهد، بیان کرد: همه جریانات سیاسی که در ایران فعالیت رسمی دارند در این دولت نماینده دارند، می‌توان گفت این دولت، دولت ملی است. اولا انتظار کنش ملی از این دولت داریم، ثانیاً شعارهای اصلی آقای  پزشکیان باید در صدر اولویت فعالیت‌های دولت قرار گیرد. یک زمان مشخص برای تحقق این شعارها پیش‌بینی شود تا معلوم شود که در این جدول زمانی مسئله فیلترینگ اینترنت چه زمانی حل خواهد شد و فشارهای اجتماعی چه زمانی کاهش پیدا خواهد کرد. نظمی باید در رفتارهای اجتماعی اتفاق بیفتد که حرمت زنان و دختران این مملکت نگه داشته شود، چه زمانی خود را نشان می‌دهد. مسئله دیگر، بحث معیشت است که به هر حال از مسائل جامعه هست. هچنین معضل ناترازی‌ها مطرح است که حل آن از وعده‌های اصلی دولت است.

وزرا تقویمی ارائه کنند که در چارچوب آن برنامه جبران ناترازی‌ها را متعهد شوند

وی افزود: وزرا باید تقویمی را ارائه کنند که در چارچوب آن تقویم تعهداتشان در خصوص جبران ناترازی‌ها در بخش‌های مختلف را متعهد شوند. دولت آقای پزشکیان فرصت پرداختن به حاشیه‌ها را ندارد. آقای پزشکیان منادی وحدت و اتحاد است، دولت همراه آقای پزشکیان نباید خودش تبدیل به مسئله شود. این دولت، دولت راه‌حل است و وزرایی در این دولت هستند که هر کدام‌شان یک راه حل دارند.

عمل به شعارها، احترام به قهر کرده‌هاست

وکیلی در جواب این سوال که آیا دولت وفاق ملی امکان ایجاد آتشی ملی و بازگرداندن آن‌هایی که در انتخابات شرکت نکردند را خواهد داشت، گفت: تحقق شعارهای آقای پزشکیان می‌تواند دل‌های آن ۵۰ درصدی که پای صندوق رای نیامدند را به دست بیاورد. اگر این شعارها محقق نشود یا با تاخیر به اجرا درآید، ممکن است موضع ۵۰ درصدی که پای صندوق آرا نیامدند را تقویت کند، بنابراین عمل به شعارها، احترام به قهر کرده‌هاست .

وظیفه دولت پزشکیان ارائه تصویری جدید از ایران در مجامع بین‌المللی است

وی خاطرنشان کرد: به نظر من، سه چهار مسئله مهم وجود دارد که آقای پزشکیان تصریح کرده است. این چند مورد اولویت اول دولت به حساب می‌آید. فیلترینگ، گشت‌ ارشاد، تعیین تکلیف برجام و روابط خارجه و خارج کردن ایران از تنش در منازعات بین‌الملل از برنامه‌های دولت چهاردهم است. ایجاد آرامش در فضای بین‌الملل و ارائه تصویر جدیدی از ایرانِ پسادولت پزشکیان از وظایف دولت چهاردهم است که تحت عنوان، دولت عقلانیت از آن یاد خواهد شد. تصویرسازی از این عقلانیت، اقدام قاطعی است که می‌تواند در صدر فعالیت‌ها باشد.