رئیس فدراسیون جودو، گفت: موفقیت در مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا موجب افزایش انگیزه‌ها شد و قطعا جودوی ایران به این خون تازه نیاز داشت.

به گزارش جارچی اخبار، آرش میراسماعیلی پس از درخشش نوجوانان و جوانان جودوی ایران در مسابقات آسیایی کره‌جنوبی که با کسب هفت مدال (یک طلا، سه نقره و سه برنز) همراه بود، تصریح کرد: خدا را شکر که در این جنگ نابرابر با حریفان، به نتایج خوبی رسیدیم.

وی افزود: بچه‌های ما نسبت به حریفان، میدان کمتری دیده بودند. در چهار سال تعلیق خیلی سختی کشیدیم و این تعلیق ما را به عقب رانده بود. هرچند خیلی تلاش کردیم تا جودوی ایران را زنده نگه داریم. در این چهار سال، نوجوانان و جوانان زیادی می‌توانستند در تیم‌های ملی باشند و مدال بگیرند.

رئیس فدراسیون جودو، بیان کرد: بسیار خوشحالم سرمایه‌گذاری که در این مدت در تیم‌های نوجوانان و جوانان داشتیم، نتیجه داد. از سال گذشته تعدادی زیادی جودوکار را در مسابقات شرکت دادیم. به طور مثال، محمدمهدی مظلوم سال گذشته نفر دوم سنگین وزن ما بود و امسال توانست در هر دو بخش نوجوانان و جوانان آسیا به مدال برسد.

قهرمان سابق جهان، گفت: حتی آنهایی که مدال نگرفتند خوب بودند. دو پنجمی هم داشتیم و یک مدال ما نیز به دلیل مصدومیت ورزشکارمان از دست رفت که اینها همه ارزشمند است.

وی گفت: جودوی ایران ثابت کرد پتانسیل موفقیت را دارد و این خون تازه و انگیزه، نیاز جودوی ایران بود. قطعا سرمایه‌گذاری بیشتری خواهیم داشت، چراکه جودوی ما می‌تواند در رویدادهای مهم به مدال برسد.

میراسماعیلی بیان کرد: نفراتی که در قهرمانی آسیا داشتیم، آینده درخشانی دارند. بچه‌های ما دو جودوکار کره‌جنوبی را ضربه فنی کردند که خیلی ارزشمند است. در مجموع از عملکرد جودوکاران و کادرفنی رضایت دارم، هرچند برخی مدال‌ها می‌توانست رنگ بهتری داشته باشد، اما کم تجربگی مانع آن شد.

وی افزود: جودوکاران چند روز استراحت دارند و از شنبه کار دوباره آغاز می‌شود، چراکه جهانی جوانان را مهرماه در تاجیکستان پیش‌رو داریم. رایزنی می‌کنیم تا اردوی مشترکی برای آنان داشته باشیم و تیم بزرگسالان را نیز به کاپ آسیا اعزام خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون جودو، اذعان کرد: ترکیبی از جوانان و بزرگسالان را تشکیل خواهیم داد و روی آنان کار می‌کنیم تا در بازی‌های آسیایی ژاپن حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی گفت: عملکرد خوب تیم‌های ما باعث شد تا رئیس و مسئولان جودوی آسیا به ما تبریک بگویند، چون می‌دانند چه شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم. تیم‌های کره جنوبی، ازبکستان، قزاقستان و تاجیکستان دائم در مسابقه و اردو هستند، ولی ما این شرایط را نداشتیم. به همین دلیل می‌گویم در جنگ نابرابر، پیروز شدیم.

وی گفت: شاید زمانی تیم‌های حوزه خلیج فارس زنگ تفریح بودند، اما اکنون پیشرفت زیادی کرده‌اند. امسال عربستان در جوانان فینالیست داشت. قطر، عربستان و کویت مربی خارجی استخدام کرده و سرمایه‌گذاری عظیمی داشته‌اند. لبنان هم اینجا مدال گرفت و دیگر حریف آسان وجود ندارد و همه تلاش می‌کنند. با این حال با نفراتی مستعدی که داریم، آینده جودوی ایران روشن است.

میراسماعیلی در پایان از کادر فنی تیم‌های ملی، مربیان سازنده این قهرمانان و تمامی افرادی که برای تیم زحمت کشیدند، تشکر کرد و گفت: باید از مصطفی کریمی مدیر سازمان تیم‌های ملی نیز قدردانی کنم که همواره کنار تیم بود و به ما کمک کرد.