، تیم ملی فوتبال ایران برای فیفادی شهریور ماه باید ۲ دیدار مقابل تیم‌های ملی قرقیزستان و امارات در مرحله سوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ برگزار کند.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا بر این اساس، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای این رقابت‌ها ۲۶ بازیکن را به اردو تیم ملی دعوت کرد که در این لیست ستاره‌های جوانی غایب بودند که عملکرد و نمایش خیلی خوبی در چند ماه گذشته داشتند.

لیست ۲۶ نفره تیم ملی فوتبال به شرح زیر است:

دروازه‌بان‌ها:

علیرضا بیرانوند (تراکتور)، سید پیام نیازمند (سپاهان)، سید حسین حسینی (استقلال) و آرشا شکوری (هوادار).

مدافعان:

شجاع خلیل‌زاده (تراکتور)، محمدحسین کنعانی‌زادگان (پرسپولیس)، محمدامین حزباوی (سپاهان)، علی نعمتی (فولاد)، آریا یوسفی (سپاهان)، صالح حردانی (سپاهان)، سید ابوالفضل جلالی (استقلال) و میلاد محمدی (پرسپولیس).

هافبک‌ها:

سعید عزت‌اللهی (شباب الاهلی)، سامان قدوس (بدون تیم)، امید نورافکن (ملوان)، محمد کریمی (سپاهان)، محمد قربانی (اورنبورگ).

وینگرها:

مهدی قایدی (کلباء امارات)، مهدی ترابی (تراکتور)، علیرضا جهانبخش (بدون تیم)، علی قلی‌زاده (لخ پوزنان) و اللهیار صیادمنش (وسترلو).

مهاجمان:

مهدی طارمی (اینتر میلان)، جواد آقایی‌پور (سپاهان)، شهریار مغانلو (کلباء) و سردار آزمون (شباب الاهلی).

نکته جالب این لیست دعوت از علیرضا جهانبخش و سامان قدوس است. بازیکنانی که تا به اینجا کار هنوز تیم باشگاهی انتخاب نکرده‌اند و قطعا کمی از شرایط بازی نسبت به سایر بازیکنان دورتر هستند اما کادر فنی تیم ملی به این بازیکنان باتجربه اعتماد کرده و آن‌ها را به این اردو دعوت کرده است.

در این بین اما بازیکنان زیر ۲۳ سال و آینده‌داری نیز بودند که می‌توانستند با حضور در این لیست و کسب تجربه لازم برای رقابت‌های جام جهانی کمک حال کادر فنی تیم ملی باشند و همچنین با دعوت شدن به تیم ملی در ادامه فصل نیز انگیزه بالاتری داشته باشند. با این حال کادر فنی تیم ملی تصمیم گرفت که از این استعدادها در این اردو استفاده نکند و باید دید مربیان تیم ملی چه زمانی قصد دارند نیرو و انگیزه این جوانان را به اسکواد تیم ملی تزریق کنند.

رضا غندی‌پور(ملوان بندرانزلی)

جوان‌ترین پدیده این روزهای لیگ برتر فوتبال کسی نیست جز مهاجم تیم زیر ۱۷ سال ایران. رضا غندی‌پور تنها با ۱۷ سال سن در پایان هفته سوم موفق به ثبت ۳ گل برای انزلی‌چی‌ها در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال شده است. شاید این بازیکن با دعوت به تیم ملی فوتبال می‌توانست تجربه‌های لازم برای ادامه موفقیت در لیگ برتر را کسب کند و آینده خط حمله یوزها را تضمین سازد.

سعید سحرخیزان( اورنبورگ روسیه)

لژیونر ایرانی ۲۱ ساله این فصل از رقابت‌های روسیه تا به اینجا فصل عملکرد قابل قبولی در این لیگ داشته است. مهاجم فصل گذشته گل‌گهر سیرجان که با توجه به نمایش درخشانی که در لیگ برتر ایران داشت موفق شد به تیم ملی نیز راه پیدا کند، اما با توجه به ادامه درخشش در فوتبال اروپا جایی در اندیشه‌های کادر فنی تیم ملی فوتبال ندارد. سحرخیزان تا به اینجا کار در ۶ بازی برای اونبورگ ۲ گل و یک پاس گل ثبت کرده و بهترین گلزن تیمش تا اینجای مسابقات لقب گرفته است.

محمدجواد حسین نژاد(دینامو ماخاچ قلعه روسیه)

دیگر لژیونر ایرانی ۲۱ ساله این فصل از رقابت‌های روسیه نیز با توجه به عملکرد خوبی که در این لیگ داشته، جایی در لیست ۲۶ نفره کادر فنی تیم ملی فوتبال ندارد. پدیده سپاهان اصفهان در فصل گذشته که او نیز با توجه به نمایش درخشانی که در لیگ برتر فوتبال داشت موفق شد به تیم ملی نیز راه پیدا کند، تا به اینجا کار در روسیه ۴ بازی برای دینامو ماخاچ قلعه به میدان رفته و موفق به ثبت یک گل و یک پاس گل شده است.

امیرحسین حسین‌زاده(تراکتور تبریز)

وینگر ۲۳ ساله تی‌تی‌های تبریز بدون شک مرد شماره یک دراگان اسکوچیچ در تیم پرستاره این فصل تراکتور بوده است. بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال تهران که بعد از درخشش در این تیم راهی بلژیک شد و فصل گذشته دوباره به فوتبال ایران بازگشت، در این فصل آمادگی بالایی از خود به نمایش گذاشته و در پایان هفته سوم لیگ برتر با ۳ گل و یک پاس گل تاثیرگذارترین بازیکن این فصل از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران بوده است. گویا این درخشش وینگر جوان تی‌تی‌ها کافی نبوده تا کادر فنی تیم ملی یک بازیکن جوان و مستعد دیگر را به اردو یوزها دعوت کند.

به غیر از این بازیکنان که با توجه به شرایط سنی که دارند قطعا این ستاره‌های جوان می‌توانند تا سال‌هاتیم ملی را بیمه کنند، اما فعلا جایی برای آنها وجود ندارد، بازیکنان دیگری مانند عارف حاجی‌عیدی(آلومینیوم اراک)، حبیب فرعباسی(ملوان بندرانزلی)، حسین گودرزی(سپاهان اصفهان)، ابوالفصل رزاق پور(گل‌گهرسیرجان) و یونس اکبرپور(ملوان بندر ارنزلی) دیگر بازیکنان جوان و مستعد لیگ برتر فوتبال ایران هستند که می‌توانستند برای جوانگرایی در این مقطع به اردو تیم ملی فوتبال دعوت شوند.

تیم ملی فوتبال ایران پانزدهم و بیستم شهریور در مرحله انتخابی جام‌جهانی ٢٠٢۶، به ترتیب در اصفهان و العین به مصاف تیم‌های ملی قرقیزستان و امارات خواهد رفت.